onsdag 30 januari 2008

Ny Lägenhet o Charmig Norrländska!

Igår blev det klart! Jag har fått en ny lägenhet. Har ju hela tiden sagt att jag ska bo här tills jag hamnar på ålderdomshem men det blev visst inte så. Jag trivs jättebra här på Båtsmansgatan men det dök upp en lägenhet som jag helt enkelt inte kunde tacka nej till! Är lite svag för vindsvåníngar med snedtak. Så tänkte att jag kan ju titta på den iaf! Men det var som att titta på en söt tjej man blev såld direkt! O det gör ju inget att den ligger typ 100 från systembolaget eller ja stan!! När jag ringde igår o sa upp den här så verkade det nästan som han på fastighetsbolaget radiomasten blev sur på mig! Han frågade direkt varför jag sa upp den.. jag sa bara att jag hittat en annan lägenhet då sa han... du vet att det kan bli sämre då va..! haha! Herregud! Även om jag trivs här så är det ju inget slott! Så första Maj går lasset 800 m närmare stan o större ungkarlslya!

Måste bara nämna en diskussion från "Packat o klart" på svt som jag såg på reprisen förut! Kinesen från hjärnkontoret var uppe i Kiruna o kollade läget! Han prata med en Norrländsk tjej som skulle ut o åka skoter med sina tjejkompisar dagen efter så han snylta in sig där! Så hade dom en konversation som lät såhär: Är det bara jakt skoter o sprit i huvet på killarna här uppe? Hon svara på charmig Norrländska ja det stämmer men jag har 3 kriterier som killar måste uppfylla Dom måste kunna köra skoter göra upp eld o backa med släp! Haha.. jag tror jag kan det där... det kanske är i Kiruna min tjej finns!


Måste bara nämna någar saker som varit uppe hör förut!

1. Har haft 3 nya oförklarliga tankar.. Skulle åka till maxi i veckan o stod o vänta i ett rödljus o tanken bara slog mig att hur gör jag här om det kommer en ambulans med blåljus! Så blev det grönt o 10 sekunder senare kommer de en ambulans med Blåljus!


2. Jag är på väg hem från jobbet. En helt sjuk o absurd tanke slår mig bara att nästa bil som kommer har nått med 21 på nummerplåten! På väg nedför brinkebacken kommer det första mötet med 021 i siffror! Sjukt igen!


3. Det hände ikväll på hockeyn! Jag sa inget till min polare som var med för det är för sjukt för att nån ska tro det! Helt plötsligt kommer Uffe Söderström fri mot målet o jag tänker direkt på Foppa... fråga mig inte varför men sen när han kommer fram så gör han en kopia av Foppas guldstraff från OS i Lillehammer! Nu låter det som jag bara har Foppa i huvet för att han har ju nummer 21 han oxå.. hehe men så är det inte! Bara nått väldigt sjukt som jag aldrig kommer o kunna förklara!


En annan viktig notering är att det inte har varit ett enda skoputsskämt den här veckan! Vad har hänt Läser alla elux/dometic folk här?? haha! Det hoppas jag inte!

Snart helg nu! Hörs igen då! kram jocke

5 kommentarer:

Johanna sa...

Haha du är f*n läskig. Vågar snart inte göra ett dugg här för då kan du väl ana dig till det också ;) Puss

Anonym sa...

Haha rolig du är! Ja nu är det helg igen...Och ännu en Lör på Harrys blir det...! Fan, hoppas det inte fryser på mer, vill ju inte drutta på ändan igen..=)

Grattis till ny ungkarlslya och trevlig helg på dig! Och så måste jag ju ge mig själv en dagens ros för förra lördagen oxå eftersom jag inte pratatde med vakten!!!! haha

Vildängel sa...

Hörrö grabben.. Nästa lördag måste vi svänga ihop nått åt lizzan ju.. Krams

Sandra sa...

Hehe...självklart ses vi på harrys på lördag!! Ska svänga mina lurviga med Ida och Therese juh. Grattis till nya lägenheten! Inflyttningsfest eller fika i framtiden låter väl bra va?!

Anonym sa...

hej snygging !

hmm de va som faan de där me Foppa-straffen som Uffe oboy gjorde, att du itne sa de=), haha, jaa helt sjukt, va ju PRECIS så han gjorde=)

hmm, skumt att du tänkte på nr 21 när du skulle möta en bil då men du vet le för gösse namm hur en gör om ett fordon me blåljus kommer farandes!!! Bara hålla sej unna vet du!! En gul sjuk-bil e ju itne så farligt, men tänk när stora röda brandbilen kommer me nån snygg chafför fullt me snor i näsan!! Då gäller de o flytta sej för han tar REJÄL FART även om de står nån grön renault i väga o gloor på babes o så , hi hi

hmm, men skumt me dina tankar som sagt de va ju lustigt!!

ja gissar att du NÅN gång snart i din blogg tar upp din otroliga olycka me oddsandet i år !!! Helt sjukt hur illa de går för dej, tror faan de går bättre om du blundar nästa gång du tippar lr kastar tärning lr nåt kanske, de kan ju knappast gå sämre=) hehe

men som sagt, i skogen går de bra o träna *garvar*

ja vill ej säga mitt namn så jag vågar inte annat än att vara anonym denna gång

ps, din nya lya blir nog kanon!! haha skaplig kommentar din nuvarande husägare sa då...haha stolle!! säger som kvinnan bakom oss på MAIF-Sockerby sa

HEJA MAIF HEJA MAIF HEJA MAIF.... hmm, men snygg va hon iaf;)

förresten, kanske inte va socker-by som hette, kommer inte ihåg vilka de spelte mot =))