tisdag 8 januari 2008

Hembiträde sökes!

Ska det verkligen behöva vara såhär... är det verkligen meningen att det ska vara såhär! Jag håller på o tvättar o städar lite hemma idag.. var o handla mat nyss... fixade en sallad så jag kunde äta lite! Är inte allt det här ett kvinnogöra?? Är det inte meningen att killar ska ligga o glo på hockey med en påse chips i famnen o ligga o gapa efter öl?? Vart är världen på väg?? Det var mycket bättre förr när kvinnorna visste sin plats vid spisen med en stekspade i ena handen o en dammsugare i andra! Haha! Men måste ändå säga att jag är ganska duktig! För jag har inte råd med ett hembiträde!




Dagens lilla fylleminne är hämtat från en julfest med jobbet. Det här är ett par år sen oxå när jag fortfarande bodde i Vadstena! Något överförfriskad var det dags för hemfärd mot Vadstena! Går ner till bussterminalen i Motala för att vänta på bussen som går kl 1.30. Sätter mig på ett elskåp. Råkar dessvärre somna.... fattar inte än idag att ingen ser mig där o väcker mig! O är ju mitt i vintern oxå så borde kanske frusit lite! Men jag självvaknade sen kl 3.30!!!!! Haha! Missade visst bussen!


Tar en till idag för blev så kort blogg!!
Detta är från smögen! Vi festa till lite på parkeringen där vi bodde... sen för vidare färd mot Kungshamn där det är festival vid den här tidpunkten tog vi en Taxibåt som åkte i mellan Smögen o festivalen, det tar ca 15 min o åka... o efter en stund blir jag ruskigt kissnödig. Men känner att jag kan hålla mig några minuter till.... en stund senare är då vääääldigt nödig..! Så båten stannar o jag ser festivalen på andra sidan kanelen så hoppar av båten o kutar in i en buske o gör mina behov! Sen mycket nöjd o glad ser jag att mina polare inte hade hoppat av här utan väntat tills båten körde ändå fram till festivalen! Jag ser festivalen typ 50-60 m bort med lite vatten imellan. Så frågar en gubbe som kommer o går bredvid mig -Hur går man för att komma till den sidan?? O får svaret "-Är du nån jävla Jesus eller?" det visade sig att jag hoppat av på en ö!!!! Där stod jag... med en keps som bara är ett frågetecken i pannan på! Efter ett tag kom det ett gäng tjejer som såg mig o min mycket passande keps.. o började skratta som fan! Men dom var oxå mycket snälla för deras föräldrar kom o hämta dom i en båt så jag fick åka med över till andra sidan! =)


Måste bara säga att jag inte är en sån mansgris som det låter som längst upp! Tänkte bara kolla hur mycket tjejer det är som läser här.... så ni behöver inte skälla ut mig i kommentarerna nu! Bara snälla saker tack!!! haha!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en riktig mansgris!!!!
Ligg där du med en påse chips och en öl och bli värsta tjock du!!!
hahahaha

Men du, du kan väl ringa mamsen?

Kram på dig

Vildängel sa...

Haha Jocke jocke.. Försök nu inte luras.. För du är en nallebjörn o ingen mansgris.. Men kul att se dig försöka bli lite tuffare.. *ler*

Anonym sa...

Hujedamej asså=)Trodde jag inte om dig!!! Tur du kompenserar med dina roliga fyllegrejer!! Jag har en vän (reino även kallad hihi)som missade en "vägarbete-hål i marken" skylt och brakade rätt ner i ett hål när hon gick hem från Harrys en gång....Vilket gott skratt jag fick dagen efter när hon skickade bild på ansiktet som va lite märglat=) hahaha

ha det ha det MANSGRIS

Anonym sa...

Nä, du är ingen mansgris, det är bara världen som ändrat på sig. Du vet, med din ålder så var det kanske så att kvinnorna stod vid spisen å fick ta hand om oss män, men vi som är lite yngre än du vet att så är det ju inte längre=)

Lisandra sa...

Nu ska ja skälla på dej.. vov vov haha...
alla vet att du e för snäll för att låta nån annan göra de där:)
Men de e ju gullig som försöker va en mansgris:) kram

Jocke sa...

Haha! Fan då! Ingen som tror mig iaf..!! men men det kunde gått..! haha! Fan ska sluta vara så snäll! Men hur ska det gå till??

Andreas Svensson sa...

Nu har jag nog hört o läst allt, du är en mansgris så stor du är, men det får du va.. hehe

Puss

Anonym sa...

Amen,jag bara råka ramla ner Jocke. Det var ett stort hål i marken ju och det var i mörkret.
Bildbevis finns på min facebook=)

Anonym sa...

Det va tur att du la till dom där sista raderna på slutet! ANNARS...............ja då hade du inte haft ett GOTT liv längre! :)

Anonym sa...

hahaha, verkar inte som du kan "spela tuff" i din blogg din lille gooe mans-gris, hi hi... du ä alldeles för snäll för o ligga me öl o se hockyn i söffa, när fruntimret skulle gå ikring o dammsuge o kuckla i ert/ditt hem =)

eftersom du e ett städproffs skulle du nog snällt stänga av tvn, skita i hockyn o gå o damma o städa me kärnga;)ha ha...

Men bra försök som sagt!!=)

Men JÄVLIGT KUL o läsa om dina gamla fyllehistorier faktiskt=). Tur att du mognat till lite på senare år, så man inte behöver skämmas när man festar me dig nu rå, hehe. Grymt stakrt o somna på ett elskåp en kall vinternatt.... Ha de gött mansgrisen o lycka till me städandet där hemma=)

Johanna sa...

Haha... du är totalt hopplös =) Trodde inte att det fanns några fyllehistorier jag inte fått höra redan men det gjorde det visst =) O du lilla Jocke... Var det inte du som skulle komma hit o vara mitt hembiträd??? I förkläde och huckle??? Var det inte så vi sa..??? Vad hände med det??? Puss gubben