söndag 13 januari 2008

Söndag

Jaha då var ännu en rolig helg till ända. Började i fredags med att gå på Motala Lokalrevy i folkets hus. Gick med min mor o syster. Det var trevligt o kul! Kanske lite väl mycket sång men dom gör det ju roligt med underhållande texter. Sketcherna var också skojiga! Men man saknar lite mer interna Motalaskämt! Men i det stora hela så tycker jag nog att dom får 3 av 5 i betyg. Men jag kommer fortsätta o ha det som en tradition att gå dit i januari. Så över till Lördagen: Började med att sova ut länge så man var alert till kvällen som innehöll en mycket bra hockeymatch o skojig poker, vi blev bara 3st men det gick ju bra till slut ändå! Började lite knackigt men jag spelar som vanligt bäst med öl i kroppen. Så lyckades vinna dom 3 sista turneringarna. Nu måste jag göra ett nytt stycke så nån viss dum trög o ful brandman kan läsa:





Hoppas nu inte stycket blev för långt där uppe så du kan läsa det!!!! Men såg att du läst Svennsons blogg utan o gnälla???? Jaja åter till ämnet. Jag drog sen till harrys efter pokern vid ca halv 12. Tur man har VIP kort annars hade jag nog inte gått dit. Det var ganska skojigt där, lagom med folk o lagom med bärs!



NYTT STYCKE!!!!!!

Tar en gammal fyllehistoria för att fylla ut dagens blogg lite!
Denna gång handlar det om min fylla i strömstad, jag var där nere o hälsade på en tjejkompis som vi kan kalla för M. Vi festade i hennes lägenhet o drack en massa öl o grogg. Sen gick vi vidare till The Cod eller vad det hette. Där dansade vi o tjoa tills Jocke bestämmer sig för att gå på toa. Jag tyckte det var ett rörigt ställe så jag hittade inte toan så tänke att jag går ut o gör behoven i nån buske. Men sen tog jag ett mycket korkat beslut att ge mig av hem till hennes lägenhet utan att säga till dom. Så jag gick o letade efter hennes hus i nån timme o när jag väl hittade det så var dom inte hemma. Så jag gick o la mig i min bil med tonade rutor i baksätet. Där sov jag GOTT utan o ens tänka på vad som försigick utanför på stan. För där sprang M o hennes kompis o letade efter mig.. dom hade även försökt att titta in i min bil med såg inte för dom tonade rutorna. Så dom polisanmälde mig som försvunnen, så det var visst ett riktigt pådrag på stan =) När jag sen vaknade på morgon gick jag o knacka på dörren då vaknade bara M:s kompis o släppte in mig så la jag mig i min säng. Sen efter en stund ringer polisen o frågar om dom hittat mig M svarar o går samtidigt in i det rum jag sover o säger.. här ligger han visst! Polisen blir lagom glad för dom hade tänkt o börja dragga i kanalen efter mig..! haha Allt detta resulterade i en framsidesnotis i Strömstadsbladet!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, ja en del gör ju vad som helst för att få en notis i tidningen...
Måste lägga mig i styckedebatten också...var det inte lite väl stort mellanrum mellan styckena??? :)

Jocke sa...

Haha! Mobilmannen kan inte läsa annars!

Johanna sa...

du måste ha varit en gud på svenska-lektionerna söt... =)

Lisandra sa...

haha de e bara du som kan lyckas med nåt sånt grabben:) du är för go asså...
kram på dej

Anonym sa...

BRA Grabben=)

Skiter i innehållet, haha, men ger dej MKT BERÖM för denna gång gick de ju att läsa iaf LOOOL=)

Du kunde gått o väl göra ett nytt stycke på rad 7 (skillnad på fredag o lördag ju, hehe!!

Men bra att du lärt dig lite din tröge faan!! Svårt o lära gamla hundar att sitta sägs de ju, men gamla grodor går tydligen att lära då:) hahaha

nästa gång ska ja kommentera innehållet tänkte jag=)

ha de bra min trögaste elev nånsin!!! / MVH Ditt SvenskaLäRAren *garvar*

Anonym sa...

hahaha du är rolig du=)
Jag har för mig att jag hitta dig i en bil en gång....hahaha kommer du ihåg?

Anonym sa...

glömde visst skriva vem jag var.

Anonym sa...

Det var efter magget,,,måste ju vara 9 års sen. Utanför där Daniel bodde. Vid Vadstena grillen....Går det upp nåt ljus? =)

Anonym sa...

Dig känner ju jag igen :)

Anonym sa...

haha oki då ska vi inte prata om det då=)
Jag har ingen kontakt med henne. Har inte sett eller hört av henne på 6-7 år.... Antar att hon är kvar i England nånstans...

Anonym sa...

Detta är lite speciellt=)

Tänkte bara skriva en kommentar:

-De sjuka är att de är om din KOMMANDE blogg, hahaha

Tror faktiskt jag vet vad du ska skriva om, o jag kan bara FULLSTÄNDIGT HÅLLA ME DIG!!!

VILKA JÄVLA MUPPAR DE FINNS =)

Skriv rejält nu =) / Patrese