tisdag 1 januari 2008

GOTT NYTT ÅR MED SVENSKA SPEL!!








Godmorgon o välkomna ska ni vara till 2008! Idag är det många som har huvudvärk o ligger med ångest över gårdagen! Men inte jag hehe! Det blev en mycket trevlig o rolig tillställning med bullens varmkorvsnyårsbuffe o värre poker än svenska spel! Kan fan tro att vi fått hit en dealer från deras slumpgenerator! haha! Minns speciellt en vilt hånflinade Patte med världens bästa pokerfejs när han sitter med KK... men han blev tyst när jag vek upp en färg! haha! Har även en mycket sjuk hand på bild...egentligen är den inget o tala om för den gick aldrig till att riverkortet kom till spel. Men vi var bara tvungna o titta på det iaf!
Rikards kort är ruter 10 o spader 9 Raimos är ruter 5 o 6. Raimo drar "all in" efter turn o Rikard vågar inte syna! Rivern är ruter 7. Det var mycket synd för aldrig sett en Straight Flush i Livepoker o bägge hade ju fått det i det här läget. Men men ibland ska man inte titta på riverkoret för det spelar ju ingen roll! Måste bara nämna en halvsjuk svenska spel hand till. Vi var 4 spelare igår, en hand hade jag Färg o drar all in Patte synar den räven med kåk Jimmy vågar inte syna med triss i tvåor. Jag åkte ut men vad kom på river jo en tvåa! Det är många "om" nu...Pokerproffsen kommer säkert säga sitt, Glimne o Lennard är ju här o läser ibland =) Så tack ska ni ha grabbar för en rolig pokernyårsafton! Det får vi göra om!


Imorrn är det dags o starta upp den blå igen o lyssna på alla tråkiga "skoputsarskämt"! Har kört städmaskinen i 7 år, o varje vecka är det ca 2-3 gubbar som lyfter fram foten o frågar om jag kan putsa deras skor! O dom tror verkligen att dom är först med skämtet! Om man räknar lite snabb överslagsräkning så har jag hört det skämtet ungefär 1008 ggr! Det var inte ens kul första gången! Men nu skrattar man bara åt att dom fortfarande gör det o inte till själva skämtet! Haha!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Rena grekiskan...

Anonym sa...

OJ OJ OJ sicken nyårsafton=)!!!

Kolla bara förstabilden!! Ett pokerbord, en hela, några beers, lite marker (en ful människa i bakgrunden iofs), fullt mä körvbröö o 40st bullens köörv=). Bilden talar för sig själv ju - SICKEN GULDKVÄLL de blev=)...

Joo alla sjuka händer trodde man hände på datorn, men icke sa Ricke... vi hann hör o häpna 6st turrar på under 6 timmar - tala om HÅRT SPEL!! Ja vann 4st o kom 2a en gång. Stakars "skänninge-man" vann inte ett öre MEN han spilde faan inte ut nånting o de va MKT STORT River=)

Johanna sa...

Hur känns det J att inte vara bakis för första gången??? ;)

Anonym sa...

Hmm, går ju tyvärr inte o förklara allt i ord som hände igår, men VILKET SPEL som sagt!! Alla möjliga o omöjliga händer, floppar o bet kom igår o dom 2st givarna Jocke berättade om e ju bara lite lite av hela kvällens otroliga kort!!

Måste även säga en annan sjuk grej som ALDRIG hänt tidigare!! alla hade 1750 i marker dvs 7500 sammanlagt! i en av turrarna hade jag efter 3e given (dvs ca 5-6min spel) 80 marker kvar (dvs 1% typ)

detta hade ju inte ens Dan Glimne vänt på.....men trot lr ej, JAG VANN hela turren!!! Vann typ 4 all in i rad, snubblade mej in i matchen lite till o dribblade bort mina fula motståndare en efter en sen - HELT SJUKT!!

försöker komma på lite flera sjuka grejer, men de va ju så mkt så de slår ju slint i hjärnan - men FAAN så rolig kväll de vart=)

o rätt va de va brassade vi på lite bullens o gluffsde i oss o lite nyårssnapps o raketer (ja förstod att snappsen va god Jimmy när du sa de den 12e gången oxå, haha)

o så fram me liken igen bara!! Joo ja åkte ju även ut i en av turrarna i FÖRSTA GIVEN me KK, vilket oxå e jävligt sjukt.

Tyckte ja gjorde en snygg o bra läggning me min färg innan rivern TROTTS öppet straightfluch-drag. Me tanke på hur hårt Raimo lirade.

men men, smällar en får ta i spel, hehe. Va ju fränt o se Rivern sen iaf.... Denna Raimo va nog den vildaste ja nånsin mött i livepoker då han synade en ALL IN på mig i ett mkt tidigt skede (ca 8 min spel hade gått i en av turrarna). Han synade all in på 9 K !! Vem faan synar på de?! Ja hade DD o givetvis åkte ja ut (behöver ja tillägga att han fick 2-par på floppen!!!)

Huua, finns så MKT MKT mer o berätta, men ni skulle aldrig orka läsa allt ändå..... så vi som va me på denna nyårsafton kommer nog ALDRIG glömma denna grymt roliga tillställning - iaf inte jag!!

STORT TACK Jocke, River o Raimo för den roliga kvällen o alla som orkat läsa hela detta inlägg önskar jag ett GOTT NYTT 2008 !!

MVH (han som vann 4 av 6 turrar igår) RIKARDO "Grebo" PATRESE =)

Vildängel sa...

Hej jockepockenallebjörn.. Härligt att se dig i bloggvärlden... Du får titta förbi min blogg då o då också.. Lägger in dig bland mina "läsa varje dag bloggar" så nu e de bäst du skriver.. Pöss pöss

Jocke sa...

Hehe! O helvete Patrese vad du skriver..! hehe! Mycket skojigt med kommentarer! Jag minns inte riktigt allt som hände heller! Det var tamefan värre än svenska spel! Ja det var en jävla stark vändning o du gick bra igår! Jag hade iaf 3 andraplatser o en vinst tror jag va?? haha! Hej Ida jasså du hittade hit..! har länkat till din blogg på min sida.. det är ok va?? jag läste lite på din sida.... de var så jävla långt så får dela upp det.. haha! Puss

Johanna sa...

Skulle jag möta dig i din blåa fara skulle jag falla pladask... Skulle fria på studs! hihi puss i ljumsken

Anonym sa...

Amen Jocke,,,,Bullens på självaste nyårsafton!!! hahaha

Anonym sa...

Du, jag kom och tänka på en sak...Den där blåa som du ska köra omkring på imorn,,,Kan du inte jaga Henrik med den? Det vore ju för kul ju hahahahaha