söndag 20 januari 2008

Söndag igen!

Nu har det varit dåligt med bloggandet i veckan igen.... ska skärpa mig! Det har inte hänt massor den här veckan. Hmm sitter o funderar på nått nämnvärt. Blev väckt av nån reklamutdelare imorse. Han måste ha tagit sats i trappen gjort ett hoppskott o dunkat in reklamen i brevlådan.

2 nya skoputsarskämt den här veckan! Spelade lite poker igår med Jimmy o Jonte. Har aldrig sett nån med mer tur än Jonte igår. Visst han spela bra men om man vinner all in med 2 7 mot AK så är det mycket tur.... det var bara en hand av väldigt många flytträffar han hade, men måste ändå berätta om "kvällens Läggning Alà Jimmy River" han o jag var heads up o jag tittar ner på knekt 8 o synar o floppen kommer 67 10...jag har hålstege o passar sen kommer en 9 o passar igen för att se om Jimmy vill betta först för nu har jag stege men han passar så kommer en 9 till... då slänger jag in en liten nätt summa, han lägger sig med orden "jag fick inte in stegen" o visar upp knekt 8 oxå. Hahaa! Ja du lilla finnen!

Sen bar det av till Harrys med ett litet stopp vid brandstationen o se om "den fule brandmannen" var vaken.. men han vågade inte prata med oss.... Jonte gapade värsta Patreseramsan men han vägrade ge sig till känna mer än genom ett sms " gå för faaan"!!

Modos segersvit är nu uppe i 7 raka 3 poängare! Dom är nu 5:a o väldigt nära andraplatsen med 2 matcher mindre spelade än dom andra.. är det ett andra raka sm-guld jag känner doften av??? Ska det bli ännu ett guld-dopp i varamon i April! Den som lever får se!

Annars har jag inga större planer för den här veckan.. den blir väl som vanligt med hockey o lite poker o sånt.! Fredag är det Januaris upplaga av VPT. Hoppas på bra resultat där. Leder ju än så länge hela ligan med såpass mycket att jag kommer vara i ledning hur det än går på fredag!

Hörs snart igen! Puss o kram jocke

5 kommentarer:

Anonym sa...

Joo, hade ju inte varit så mkt att skryta me om ja talade om för mina arb-kamrater att de va mina VÄNNER som stod där ute o bar sej åt!! haha, men jävlar va de hördes. o Jonte garvade jag MASSER ÅT kan ja lova. O så när ni stod där o pekte på fönster o så hahaha, såg ut som ni va 7år ungefär LOLLE

saknade pokern mää er iaf kan ja lova. Måste ju va rätt smidigt när River ger ibland när man får se floppen innan insattserna väl !? =)

TYVÄRR får man väl inte se dej bada i april igen, för mOdO kommer INTE vinna 2 sm-guld i raa !!!

blir de samma final som i fjol ska ja ringa Blomdahl (84an) o be han köra på Krishan (målisen) o peta Wärnblom i näsan lite, så e dom helt ur balans=)

Kör rejält me maskinen imöra så du inte tjänstgör som nån orange hård rotfrukt =)) *garvar*

Johanna sa...

Jocke lilla Jocke... Du är inte klok på en fläck men det vet du väl om redan =) Låter som lilla brandmannen gjorde ett klokt val i att inte kännas vid er =) Tur vi Åtvid/Grebo folk har lite vett i oss =) Puss

Anonym sa...

LOL . *Håller me Johanna som faaan*

Åtvidbönner o Greboianer, DE E RÄJÄLT FOLK DÄÄ *ler* =)))

Johanna sa...

patrese... är vi Åtvidsbor "bönner"??? Vi har ju för tusan 5 rondeller, Ica, 5 pizzerior, Gruvan ( det heter inte Selmas Jocke) Willy´s, Netto, Kopparvallen, Åff, Systembolaget, Apoteket,Sportringen, 5 skolor och MIG... o vad har ni i Grebo??? En kiosk som aldrig är öppen, en Ica affär som rånar sina kunder genom sina hutlösa priser och en mack??? Haha... vem är det som är "bonne" då??? hihi... Kram på´re killen

Anonym sa...

Vi stadsbor från Grebo har tyvärr ÄVEN blivit av me Kiosken nere vid macken nu. Så nu återstår BARA underbara Grebo-vallen, Kyrkan o de ena företaget "Haraldshus såg o snickeri" !! Men tur de e VÄRLDENS VACKRASTE BYGGD iaf ;)

de e ju inte för inte metropolen kallas SKÖNA GRÖÖÖNA GREBO =) !!

ps Johanna, du har väl hört talas om Jätten Dentus från kärringberget hoppas jag LOL