torsdag 10 januari 2008

Självmordsbombartorsdag!



Idag är det Torsdag. Då sitter jag länge i ett stort lager o kör städmaskin alldeles själv så det är mycket man tänker på då. O idag föll tankarna på självmordsbombare... hehe... fråga mig inte varför..! Började nog med att jag tänkte att det skulle vara kul o ha nått lite mer spännande jobb. Jag har ett jättebra jobb men det är inte särskilt spännande. Försökte delvis tänka på hur dom tänker?? O hur dom rekryteras...Sätter dom ut platsannonser i "Al-Yassira" o isf vad är det för krav?? Välutbildad behöver man ju knappast vara, inte nått vidare smart heller, kravet är nog bara att man inte får vara folkskygg o ha iaf nått finger kvar till avtryckaren. Bör nog inte vara skotträdd heller. Hörselkåpor är ett tips! Men måste ju ändå finnas en hel del platser i detta "utdöende" företag =) " När jag är klar med ett skurat golv eller nått i den stilen så är det ju alltid kul o se resultatet o kanske få en klapp på huvet o lite beröm. Men hur tänker dessa människor? chefen lär ju knappast leta reda på huvet o ge det en klapp o säga.. nämen va duttig du var nu.. kom ska du få löneförhöjning! Tänk om dom misslyckas kapitalt med sin bombning... på sin höjd dödar en kamel... kanske en mycket bra kamel men ändå?? Den som lever får se... men oftast överlever inte dessa dumma människor! Har man kanske som dröm när man är litet barn o bli självmordsbombare... "när jag blir stor som dig pappa ska jag oxå bli självmordsbombare" är det kanske drömmen i arabländerna så som vi vill bli brandmän o poliser?? det är många frågor man har men dessa är ju väldigt svårt o få svar på! Har kommit fram till att det räcker o vara "dum i huvet" för dessa jobb... skulle därför kunna räkna upp endel mycket bra kanditater! haha!

Imorrn är det iaf Fredag! Då är det lokalrevyn som gäller med min mor o syster. Lördag får man se vad som händer. Ska iaf se på Fbk-HV71 på kvällen o kanske ta nån poker med grabbarna. ha en mycket bra helg nu alla! Så återkommer jag med recension av revyn o allt annat som hände i helgen!

Puss o kram Jocke

3 kommentarer:

Johanna sa...

Vad får du allt ifrån??? Skönt o börja dagen med att läsa din blogg... och inse att jag nog egentligen är ganska normal... jämfört med dig mannen =)Ha en bra dag hörru... puss i ljumsken

Anonym sa...

tja. Orka bara läsa några rader av din blogg idag. GÖR STYCKEN FÖR FAAN så man kan läsa´t!! Hade ni ingen svenska i Borghamn elle *garvar*

Gör så här

Hoppa över en rad ibland så går de lättare att läsa. Då kanske även Grebo-bönner o annat löst folk kan läsa´t LOLLE

hej



från

Patrese =)

Andreas Svensson sa...

Du kan ju gå tillbax ända till kriget då fanns det ju kamikazepiloter, de ä ju inte heller riktigt friska, men det ska ju va en ära att dö för sitt land eller sin tro har jag hört... Vad gör vi inte för jesus..hehe

Poker snart pöjk...