söndag 27 januari 2008

Äntligen lite sol!

Idag är det söndag o alldeles strålande väder! Solen ser man inte för ofta den här tiden. Läste att dom till o med hade öppnat sommargreener på några golfbanor i trakten. Det måste vara nån form av rekord att öppna redan i Januari.


Annars har det varit en ganska lugn vecka med jobb o lite hockey o poker, ja det vanliga! Helgen blev rätt hård, Den började med lite After wok på valvet i Vadstena för att sen bege sig till pokerlokalen o spela Januaris upplaga av Vadstena Poker tour. Det gick inget vidare bra alls för mig. Fick helt hopplösa kort o spela med då är det inte lätt! Visst kan man bluffa en o annan gång men det funkar liksom inte om alla synar då.. hehe! Nu lägger vi den skitpokern till handlingarna o pratar om nått annat. Vi drog vidare till parken efter pokern o det har jag inte mycket o säga om, har hört att det var dåligt med folk! Haha!


Igår var jag faktiskt lite seg i huvet.. brukar aldrig bli bakis men igår kände jag att huvudet satt kvar överst på min kropp! Men det var inte värre än att Ipren rådde bot på det med.! Sen var det bara starta upp Lördagskvällen med att jag gjorde mitt livs första köttfärssås som verkligen smakade utsökt! Men det klantiga var att jag började laga mat precis när hockeyn på tv började så fick kuta mellan spisen o tv:n likt en utsvulten sportälskande hamster på amfetamin. Haha fråga inte för vet inte heller hur en sån ser ut! Hur som helst så var det en mycket bra hockeymatch som innehöll det mesta! Rikardo lyckades med en bra bedrift o pricka in matchens sista målskytt på svenska spel men den satt verkligen hårt inne. Bra gjort!


Det blev givetvis lite öl till hockeyn o en tripp till Harrys sen oxå! Där var det sååå mycket folk o jättekul! Men den här kvällen blev lugn för min del. Lyckades hitta den perfekta promillehalten som är såå svårt o träffa! Till o med Jimmy träffade rätt tror jag! Även om både han o jag lyckades o klanta till det på Sibylla när vi skulle ta nattmaten! Jimmy hällde en hel cola över sig själv så det såg ut som han varit jättekissnödig o inte riktigt hinna öppna byxorna, Jag lyckades med konststycket o ställa en bricka med mat bredvid bordet! Men som tur var det en kompis mat o inte min... haha!
Sitter o funderar på att börja träna lite på Nautilus. Så är det en kompis som tjatar på mig att gå på buggkurs... har inte riktigt bestämt mig än om det! Tror det skulle vara jobbigt o börja festa på tisdagar nu oxå =)
Nu ska jag ta en promenad i solen! Hörs snart igen! Puss Jocke

5 kommentarer:

Johanna sa...

BUGG???? du????? haha... och där leverarade Jocke söndagens skämt och helgen är räddad =) Puss

Anonym sa...

du grabben ja tycker du ska ta båda dvs både buggkurs o kort på nautilus! Hmm din mage har ju nu gått om min tycker ja o de har du väl SVÅRT att smälta antar jag=)!!

o bugg ser du ju hur kul de ä när ja vallar damerna så där snyggt som bara du kan visa, hahaha!!

joo de där me sista målskytt va jäkligt kul, tack för grattandet. Men de satt onekligen hårt inne!! Hade ja torskat på de målsnöret mä hade ja nog faan ALDRIG mer lirat hockyn på sv spel - de ä ju snudd på omöjligt!!

blir intressant o se om du får in NÅN trippel i år av alla dom gånger vi tittar! Helt sjukt... nästa gång får vi le testa o blunda lr kasta tärning!! De kan ju onekligen gå sämre....

bra att du tog en promenad i de vackra vädret. Så gjorde ju även jag + annan dalt på kvällskvisten, men de gick vägen tack o lov =)

Anonym sa...

LOOL. Måste ju berätta för övriga läsare i Jockes blogg de roliga som hände idag!!

Ni har ju läst om den där läktar-experten !! SKAPLIG man den där stollen, men de vet ni ju alla redan sen den beskrivningen=)

Denna vecka åker jag runt på jobbet o servar brandposter o släckare lite här o var i kommunen. Jag var på eftermiddagen idag på ett sjukhem här!!

Gick omkring lite överallt o vips hade ja bara 2 avdelningar kvar. När ja gick där i den nästsista korridoren o fixade hörde jag en MKT BEKAND O DOMINANT röst i fikarummet på den avdelningen! Jag kikade in lite lätt genom fönstret o såg en mystisk o något igenkännlig man.... tog några sekunder innan jag insåg vem de var - De va ju LÄKTAREXPERTEN !!! Alltså han som stod brevid Jocke i BÄGGE halvlekarna=)

(ja kallar honom för Jockes kompis numera) ROFL

ja kunde me nöd o näppe hålla masken när ja kom på vem de var... de luriga va att ja gick tillbaka o tittade INTE åt hans håll, men anade i skymmera att han kikade på mej! De sjuka var att ja 5 sek senare kom på att ja glömt göra en grej "där borta" så ja va tvungen att gå tebax... hmm... koncentrerade mej så jag INTE skulle få den där skrattattacken som ja kan få ibland o kikade in i väggen åt andra hållet när jag gick tillbaka!! Hörde hans höga o bestämda stämma (han satt o smygskröt för sköterskerna där lät de som)

Men som väl va kunde ja hålla masken, men faan så skumt att Jockes kompis skulle jobba DÄR - de kunde man inte gissa på !!!

Slut för denna gång... / Patrese

Sandra sa...

Hehe...här kommer kommentaren du tjata om i lördags =) Vi skulle ju alltid kunna börja bugga både du och jag...eller så fortsätter vi ses på Harrys. Den där kryssningen måste juh bli av med! Kraaamers

Andreas Svensson sa...

Jävel Jocke du söp ner mig, så jag fick tom titta på VPT sidan dagen efter vart jag hade kommit...