onsdag 16 januari 2008

Läktarexperten

Motala isstadion, Motala ishall, Mjölby ishall, Vadstena Ishall, Cloetta Center, Globen, Swedbank Arena, Kinnarps Arena överallt finns dessa fenomen. O jag hamnar alltid bredvid dom! Jag pratar om dessa läktarexperter! Har varit på bandy nu... o hamnade givetvis bredvid en sån i första halvlek! Jag tycker dom är så jävla intressanta för dom berättar precis vad spelarna på planen ska göra. Dom kan alla namn på spelarna o använder helst bara förnamnen. Gubben idag tog nog fan priset till o vara jobbig..! UPP MED LAGET, BRA JONAS, BRA JOHAN, LUGNT MARTIN DEN TAR DU, BRA FORTSÄTT OFFENSIVT, DET ÄR EN DÖDSSYND O TAPPA ANDRABOLLEN, några av fraserna som detta fenomen använde idag ett antal ggr.


När det väl blev paus mellan halvlekarna så gick jag med skavsår i öronen o köpte mig en grillad korv o tänkte att skönt att man klarade o stå ut med experten i 46 långa minuter! När sen andra halvleken startade bytte vi plats till lite längre bort. Men vad händer gubben kommer o ställer sig precis bredvid mig i en helt nyinförskaffad IFK Motala keps. Så såg inte att det var han först.. men sen börja kommentarerna o expertutlåtandenna o tänkte direkt kan det vara möjligt att jag hamnade bredvid en precis likadan gubbe till.. men insåg ganska snart att det var samma mupp! Så det blev 45 min till med samma tjat! Tur man inte stod framför honom iaf.. 2 olika stackare fick kramar av honom o ryggdunk när IFK gjorde mål! Tror dom 2 önskade att IFK bara skulle vinna med 2-1 men det blev 9-1 så många kramar blev det! Haha! Hade god lust o erbjuda honom en hamburgare så han blev tyst ett tag!


Har varit dåligt med bloggande den här veckan men inte hänt så mycket, Sett mycket hockey o slappat med endel poker. Modo går bra nu! Mästartakterna börjar ta form igen!


En annan liten notis: Jag var ruskigt nära o tangera mitt rekord i o dra ut näshår, har lyckats dra ut 5 st i ett drag en gång för ett tag sen... blev årsbästa idag med 4 strån!


Hörs snart igen! Puss o Kram



3 kommentarer:

Johanna sa...

jaha då vet vi allt om ditt näshår... som jag har undrat gubben =) Haha kommer kolla dig rakt upp i snoken nästa gång vi ses =) Puss gubben

Anonym sa...

LOOOL. Japp dessa experter ä faan OTROLIGA. Ja va ju me dej på matchen o ja vet ju hur de var!!

Sjukt att du fick han brevid i 2a halvlek när vi bytte platser oxå, men ännu mera skoj eftersom när vi va på bandyn för ca en månad sen va de SAMMA GUBBE som va brevid oss i första halvlek då mää=), jag är SÄKER på det *garvar*

som sagt, VILKA EXPERTER de finns *suck*... kommentarerna va överflödiga o de låter som han är pappa till alla i hela laget !!!

Ujuj så dant o vilket folk de finns!! Lustigt bara att just DU kommer brevid sånna muppar typ varje gång=)

Blogga på.... / patrese

Anonym sa...

Jag är grymt impad av ditt näshårsdragande!!!!!
Du är ju kung mannen=)