lördag 5 januari 2008

Med risk för att bli idiotförklarad

Det här kommer låta mycket sjukt men allt jag kommer skriva nu är sant o bara några få tillfällen av många fler som jag inte kommer ihåg. Jag brukar sitta o titta på "mannen som talar med andar" o såna program o har mycket svårt o tro på det! Men ibland händer det mycket konstiga saker i mitt liv oxå. Kalla det slumpar men nu har det hänt sååå många ggr så vetifan längre =) Ska försöka förklara iaf... Det första exemplet är nog för tio år sen kanske, jag satt o lyssna på radio i bilen o tanken bara slog mig att Macarena skulle vara på en annan radiokanal så bytte o precis då började den låten spelas. Kanske en slump javisst.. den spelades ju en o annan gång då! En annan gång när jag åkte bil i Vadstena så kom jag o tänka på en tjej jag knappt känner men tänkte bara "henne var längesen jag såg". Sen stannade jag i korsningen vid rödtornet. Så kommer hon i den första bilen jag släpper förbi.. hmm! För typ 2 år sen skulle jag handla på Maxi... o börjar bara tänka på en lastbilschaufför som jag lastat på jobbet ett antal ggr o jag lastade vid den tidpunkten kanske 25 bilar om dagen med olika chaufförer. Men han var den första jag såg inne på Maxi vid brödet. En annan gång när jag gick på torget i Motala kom en tjej som jobbade på fritidsgården i Vadstena upp i huvet o där har jag inte varit dom senaste 15 åren kanske. Men mötte henne sen några meter bort. Sen händer det på Maxi igen i onsdags, åkte i bilen o tänkte "nu är säkert min gamla jobbarkompis Anna här"o vips där stod hon med en kundvagn inne i butiken sen. Så en liten incident igår.. den kanske var mest tur... Jimmy hade 2 mörka kort på bordet.. jag pekade på det ena o sa där är Esset. Visste inte ens att det skulle vara ess där under men det var det! Spelade spansk skitgubbe! Nu lämnar vi det där för det låter sjukt.. haha!



Igår såg jag på junior vm hockeyn o tog några bärs! Dom lyckades ta sig till final som är idag! Sen gick vi till parken där det var dans till Black Jack! Det var kul som fan men jättedåligt med folk den här gången. Berodde kanske på att det är för nära nyår o så var det ju dans med massor med folk på juldagen. Så ikväll blir det nog lugnt med lite käk o hockey! men man ska aldrig säga aldrig Harrys är ju öppet! haha! Kanske ses där! Ha det GOTT alla där ute i andevärlden o resten oxå! haha! MVH Spåtanten!

6 kommentarer:

Fridan sa...

Du är nog ett omen =)

Andreas Svensson sa...

Jo jag har ju alltid sagt att du är Saidas son..heheh

Jocke sa...

Haha! Kanske ska starta ett 071 nummer o säga vart borttappade saker finns!! Nu kom jag på en grej till föresten hehe! katrin ringde en gång o sa att hon inte hittade hennes sons vantar. Gå ut i bilen o kolla i handskfacket sa jag då. Hon gjord det o där låg dom! Saida o jag!Haha!

Johanna sa...

Du är läskig... Det har jag sagt länge =) Puss

Vildängel sa...

Jocke darling... De är väl inget knäppt med de.. De kallas att vara medial.. o vare sig du vill vara de eller inte så är du de.. Ta vara på den gåvan istället.. Ja e likadan eller ja värre. Ja kan berätta om andra människors tankar o känslor mm... Ja tycker de e skitkul.. Om du tänker efter med så lovar ja att du hittar andra saker i ditt liv som inte heller kan förklaras rakt av..

Anonym sa...

hmm, kanske e du lite synsk kanske!! Har två frågor herr Zaida kan fundere på FAKTISKT!!

Vilket år kommer du nästa gång vinna en VPT:are & fråga 2:

Kommer nästa års nyårs-buffe bli lika god o fin som årets?! (o vad kommer du att äta då isf)

Kan du svaren på dom här så ä du RÄTTFÖRS REJÄL / anonym