söndag 30 november 2008

Ny vecka nytt jobb!



Jaha då var man med mopp då! Haha! Torsdag o Fredag har jag testat på mitt nya jobb på ICA MAXI, kan ju säga direkt som jag såklart visste innan att jag får det inte lika bra som jag haft det i 8 år på Dometic/Elux. Men det var ändå helt ok. När jag tog jobbet på ISS år 2000 sa jag till mig själv att får jag städa toaletter så säger jag upp mig o går tillbaka till Elux, det var då det, i dagsläget finns det inga alternativ så jag får helt enkelt svälja stoltheten o ta tag i en städvagn o skura 2 toaletter o köra med moppen i butiken o be till gud att ingen ICApersonal är dålig i magen =)

Imorrn gör jag min första dag som jag själv ska klara av jobbet på ICA, bara hoppas det går bra.. jag kommer glömma saker det är jag säker på men men tur att man jobbar ihop med en rutinerad tant.. hehe!

I fredags var det parken som gällde o kultbandet Torgny Melins. Det var inte tråkigt men inte jättekul heller då stället var invarderat av drängar o gubbar, haha!

Igår var jag på fest hos knätoffsen o där fick man en nygammal erfarenhet i form av denna bild:

Ja ni ser rätt det är en gammal hederlig 5 liters plastdunk med hembränt! Jag trodde verkligen inte det existerade längre, men såå fel jag hade!

När vi var på Johan Glans förra onsdagen så var det ju en annan stand upkomiker som körde innan honom o han var lite inne på en grej jag tänkt på ett tag. O det gäller dom Jakt o Fiske programmen som körs mycket på Tv4 Sport. Jag brukar tycka det är lite spännande o se på dom ibland efter jobbet när man slappar lite. Men ibland dyker det upp program som är sååå meningslösa så man blir upprörd. I det senaste fallet gällde det älgjakt nånstans i skogarna i norr, o dom släppte ut en hund som skulle sniffa reda på älgar o sen konfrontera djuren med så kallade ståndskall, tror det menas att hunden ställer sig framför älgen o skäller så den står helt still o väntar in jägaren. Ståndskallen ekade i skogen o våran jägare som jag tror hette Ola typ börjar smyga sig framåt mot skallet....han smög... o smög... o smög....samtidigt som han viskade en massa trams in i kameran.. sen helt plötsligt händer det... reklampaus! Jaha då ska man behöva lida genom det då.

4 min o 29 sekunder senare... äntligen nu ska det skjutas älg!! Nu får jag se Ola smyga vidare.. nu är han riktigt nära... Han kommer fram o hundjäveln står o skäller på en jävla fasanjävel! Hahaha.. va?? Jaha sen var programmet slut! Jag menar jaha?? Varför visa detta skitmaterial?? Ursäkta språket!

Chip o hej/ Jocke

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha!!

Anonym sa...

Ingen kommentaqr om ditt nyförvärv till NK Tigers?

Jonas Öhrman sa...

Här är den 6 år yngre kopians blogg =)

http://jonteponte82.blogspot.com/

Anonym sa...

jaa jaktprogram ä rätt spännande faktiskt !! Men de där gjorde dom bara för att du ska gloo nästa gång mää vet du ! OOOMMM ja kommer nån morron o glor på dej på ditt "nya jobb" får du se lite profsig ut =)

Unknown sa...

hehe vänta tills juletider då all julmat ska ut...hoppas icapersonalen äter mycket iår:)