lördag 22 november 2008

Den utlovade recensionen

Bättre sent än aldrig. Jag utlovade en recension av Johan Glans från Skandia Teatern i Norrköping i onsdags. O jag kan bara säga att har ni inte sett honom live nångång så tycker jag verkligen att ni ska göra det. Denna lilla skåning tycker jag personligen är den roligaste i Sverige just nu. Blir kanske inte mycket till recension detta men jag ger honom iaf en 4 av 5! Anledningen till att det inte blev en 5:a är att jag såg honom förra året också o det var endel skämt som var samma som då.

Annars har veckan varit skapligt lugn, för lugn faktiskt. Alla som läser tidningen har ju sett att Elux o Dometic inte går nått vidare bra. Så Dometic är lediga Torsdagar o Fredagar o Elux Fredagar. Det innebar att igår var jag nästan helt själv i en nersläckt fabrik o satt o åkte runt på min städmaskin, o eftersom ingen var ivägen o att jag inte stannade o prata med nån så var jag färdig med hela dagsschemat kl 10 på förmiddagen, sånär som på 4-5 sopsäckar som skulle tömmas på eftermiddagen. Men men det kommer snart bli stora ändringar med mitt jobb för detta är ohållbart. Det snackas lite löst om at jag ska börja köra städmaskin på ICA MAXI, så vi får se.

Nu är det iaf Lördag o jag har planerat o ta en nykter helg igen.. men frågan är vad man kallar gårdagen.. hehe! Blev endel glögg o 3 öl. En ännu större fråga är om man klarar det ikväll.. Torkel Petterson ringde igår o fråga om jag ville gå ut så kanske tar en snålHarrys iaf.. haha!

En annan grej jag gått o funderat över ett tag har med Riminis Pizzeria att göra. =) Inget världsproblem men iaf ett I-landsproblem Det är såhär att om man köper en kebabpizza som heter Maif får man bara Tomat ost skinka kebabkött o kebabsås för 55 kr Men om man istället köper en Zeros som innehåller Tomat ost skinka kebabkött kebabsås LÖK o PEPPERONI för 55kr får man ju mer för samma pengar. Men om man som jag inte gillar lök men gillar pepperoni säger till att jag vill ha en MAIF med pepperoni får jag då betala 60 kr för den för att det står även att extra tillbehör kostar 5 kr?? hehe! men om jag istället säger att jag vill ha en Zeros utan lök då borde jag ju få en Maif med pepperoni för 55 kr.. eller?? Stora tankar i en intelligent hjärna... haha!
Hej hopp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fram emot att se dig mellan hyllorna på maxi, plockandes upp alla konserver du har rasat ner... :) För övrigt anser jag att det där pizzatänket var oerhört bra tänkt, nästan som en student!!

Johanna sa...

det där med pizzan måste du ha grunnat länge på =)