lördag 8 november 2008

Lördag igen


Sitter här nykter o duktig, det är alldeles alldeles uuunderbaaaart.... eller?? Nää fy för den fete så tråkigt jag har! Ska det verkligen vara såhär tråkigt på Lördagar.. hmm! Jag känner bara för att gå o lägga mig o sova bort detta så det blir Måndag o jobb snart... hehe.. nu vet jag ungefär hur det kommer stå bland kommentarerna! O japp jag kan svara direkt. Ja jag är dum i huvet =)

Roar mig nu med att läsa TV-tablån för att se om det är nått som kan styra upp denna kväll...
Dansbandskampen.. har förvisso inte sett detta nån gång o hela min omkrets tror ju att jag är Motalas största dansbandstönt som gillar detta men riktigt så kanske inte fallet är även om jag spelar med på allt tjat =)
Svensson Svensson är iofs ganska kul om man ser det på en måndag tisdag onsdag eller torsdag.
O ingen hockey är det heller för det är nått jävla landslagsuppehåll. Allt går tamefan emot idag.. haha! Vill bara poängtera att jag kanske inte är så bitter som jag låter men även solstrålen Jocke måste få gnälla ibland.. hehe!
O jag vet att jag oxå behöver en lugn helg då o då.. för nästa helg lär det bli mycket skojigt för då ska vi till Göteborg o Dansdax i Scandinavium.
Sitter även o sneglar mot en flaska rom som står i bokhyllan o det ger mig 2 alternativ just nu, ska jag sitta o invänta Dansbandskampen o ha såhär tråkigt resten av dagen.. eller... ska jag helt sonika ta J:s flaska rom o ta en reeejäääl grogg!
Dom som minns Kalle Ankas hjärnspöken från förr då det på ena axeln står en liten kalle i form av en ängel o på andra axeln en liten röd kalle som ser ut som en djävul vet hur jag har det nu.
Det står just nu en liten ängeljocke o säger åt mig att det är bra med en nykter kväll hemma i soffan o se på just dansbandskampen... men han har en hård fight med den lilla jocke med horn i pannan som säger att J:s Rom är till för att drickas upp o sen ge sig ut o leva satan på stan.. haha!
Jag vet i nuläget inte vem som kommer vinna detta.. men jag ska nu försöka ena dom små kämparna o försöka få lugn på dessa små Jockar. Om jag tar en grogg o ser på tv så borde det funka. Japp så får det bli! Hej hopp! =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

ta dej du en grogg lr två o njut av småyrsla o se dansbandskampen o ha en lugn o skön lörda för dej själv... kan va rätt gött nån gång faktikst!

o nästa lö lär du inte ha sådär tråkigt iaf... då får du glida ikring i scandinavium o leta brudar att mingla o dansa me... blir kul som faan!!

skål på dej, om du nu fixar dej en liten grogg lr två o njuter av dansbandskampen =)

Anonym sa...

Häll upp en Rom och cola o ta några danssteg framför teven...

Anonym sa...

Ja du Jockemannen...Att du inte tog lite rom för mr J...Han skulle ju vara nykter den här helgen-och det lyckades jag med=)

Lilla loppans blog sa...

Hallå där! Nu du Jocke, är det din tur! Kolla in: http://lillaloppan.blogspot.com/2008/11/nu-r-min-tur.html

Anonym sa...

hur slutade kampen mellan ängeln och djävulen?