tisdag 25 november 2008

Då var det ett faktum



Jaha då var det ett faktum, på torsdag kl 06.00 ska jag infinna mig på ICA MAXI för att lära mig deras maskinskurning av butiken. O det är med lite blandade känslor man går vidare från fabriken jag nu varit i ca 12 år (3 år på E-lux o 8 år på ISS). Men det är såklart alltid kul med lite omväxling o nytt folk. För den senaste tiden inne i fabriken har kanske inte varit så kul stämning med tanke på alla uppsägningar o nerdragningar. Men tillägas bör dock att jag fortfarande ska vara kvar där på halvtid då ICA bara tar 4 timmar o skura rent.
Igår var det Måndag o den sedvanliga innebandyn, o bättre än jag var igår blir jag inte =) Det kändes verkligen som nån proppat min rygg full med Duracellbatterier... så mycket har jag nog aldrig kutat på en innebandyplan. Det var bara synd att man hade en back/målvakt som skördade ungefär lika stora framgångar som Eddie the eagle gjorde i backhoppningsbackarna!
Verkar nu som Modo är tillbaka ur sin jättesvacka dom hade där i 5 matcher efter landslagsuppehållet då dom idag fullständigt kissade med bred stråle på LHC med solklara 5-1!
Sist men inte minst vill jag skicka en skopa full med apbajs till Torkel Petterson som med sitt snack att komma o festa med mig fick mig att gå o köpa öl åt honom o sen dricka mig berusad själv för att han sen ska ångra sig o låta mig sitta här i min ensamhet!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, 8+3, blir inte det 11..? :)

Anonym sa...

Hockyn tänker jag inte nämna nånting om !! Kommer nog bli kanon för dej på maxi ska du se, måste väl va roligt att se lite annat en den där fabriken hela tin.... löser sej ska du se =)

Jocke sa...

Hehe... man skulle lätt kunna tro att 3+8 blir 11! Men nu stod det faktiskt ca 12.. =) Jag var 3,5 år på Elux o o varit lite mer än 8 år på ISS.

Andreas Svensson sa...

Ajajaj, nu får du nog börja löpa uta bara helvete på innebandyn, för jag kan tänka mig en jocke bland chipshyllorna varje dag, men värre blir det när du åker förbi pollyhyllan...