söndag 7 december 2008

Alkolås

Nu var det en vecka sen man skrev här igen... ibland går dagarna o veckorna alldeles för fort. Har inte hänt jättemassor på aktivitetsfronten denna veckan. Har gjort en vecka på Maxi nu o det känns helt ok allting. Kvällarna har mest handlat om antingen lite hockey eller allmänt slappande då jag börjar kl 6 på Maxi o klockan ringer mitt i natten dvs 5!
Helgen blev en lite annorlunda historia med 2 skojiga fester med en o annan öl.....för mycket!
Princessan hade nån ide om att man skulle ha en mobil med alkolås o såhär med helgens facit i handen så vore det ingen dum grej alls! Allt som man tycker är så genomtänkt o smart när man har öl i kroppen har en viss tendens att inte alls vara det när man såhär på söndagen klickar fram utkorgen med sms o tittar lite sakta med ett öga i taget.. haha!

Jaja lite ångest hör väl söndagarna till... men tror ändå att killen som sov i grannens lägenhet inatt ändå hade liiiite värre ångest än mina små oskyldiga sms =) Han hade tydligen helt sonika somnat i duschen på nått sätt som jag inte fattar o orsakat vattenskador på hela undervåningen... haha stackars sate! Det var ganska livat i trappuppgången när man kom hem efter harrys med en stackars kille som låg på alla 4 o torka vatten kl 2 på natten o förmodligen inte helt nykter.
Denna vecka är det återigen dags för en liten tripp i sveriges långa land som en del av min actionhöst. Denna gång är det Gävleresan som står på schemat på Torsdag-Söndag. På Torsdagkväll är det Läkerol Arena som gäller o matchen mellan Brynäs o Modo. Jag hoppas på en spännande o bra match med Modo som slutsegrare. Blir såklart svårt men matchen igår mot Skellefteå var iaf ett steg i rätt riktning. Jag tippar 3-3 med Modovinst i förlängningen genom Patrick Yetman! Vad tror ni??

Som slutord vill jag skicka en tanke till Johanna från åtvid för sin tragiska förlust av familjemedlem. Världen är grym!
Kram Jocke

5 kommentarer:

Flickan sa...

Va fan, man ska väl inte behöva vara Einstein för att kunna tillverka alkolås?!Kan inte du klura på en uppfinning? I need it väry much liksom :O)

Kristin sa...

ja, alkolås skulle jag med behöva på mobilen! Jag har ett tips till dig iaf...att på söndagen radera alla sms i utkorgen och uppringda samtal utan att läsa dom,och sen bara låtsas att det aldrig har hänt! Funkar ganska bra ! :)

Anonym sa...

Jag tippar 2-1 till Brynäs! Dixon & Dackell fixar målen. Och med Markström som är lika tät som Tena lady så blir det tufft för Modos pojkar... Spännande blir det! På torsdag vet vi svaret, blir det glädjeyra eller snyfthistoria..

Anonym sa...

Något för dig? http://www.aftonbladet.se/pryl/prylportalen/article3945496.ab

Anonym sa...

alkolås vore kanon o finns säkert om 10 år i mobilera skulle ja tro. Ja tippar 2-4 där sista målet görs i tom kasse av Svartvadet....

Ha en kul resa o gör inget dumt mot bocken..... jaa julbocken alltså =)