torsdag 25 december 2008

I afton dans =)

Ikväll är det dags för den traditionella juldagen i parken med dans till Wahlströms då. Det som förr var en tradition o gå ut på magget på julaftonskvällen har nu förflyttatas en dag framåt o nu riktas istället näsan mot parken =)
Julaftonen var som vanligt lyckad o trevlig även om man som vanligt äter mer än man klarar av. Känner att man skulle kunna tjänstgöra som julgris just nu. Men får väl helt enkelt dansa bort julmaten ikväll.
Hade ju problem igår vad jag skulle ha på mig men det fick bli en av morfars gamla slipsar o min svarta skjorta, Har sett att Blondinbella o annat löst folk har dagens outfit i sina bloggar så detta får bli mitt inslag i modevärlden.. haha! Lägg speciellt märke till slipsknuten jag gjort alldeles själv. Börjar bli en fena på Halv windsor nu =)
Låg precis o smälte lite julmat i soffan då Östgötatidningen damp ner i brevlådan, så brukar lite snabbt bläddra genom den o fastnade för detta recept, jag kan inte laga mat men under alla mina år har jag trott att det heter TJÄLKNÖL men här står det TJÄLKNUL... haha! Låter som nått Eddie Meduza eller Onkel Kånkel skulle kunna koka ihop... ska det verkligen heta så??
Tjälknul med kryddiga lingon.... jo man tackar ja! haha! Hoppas vi ses i parken GOTT folk.. chip!

2 kommentarer:

Anonym sa...

klart de heter tjälknööööl ju. Dansa rejält ikväll då så du blir ÅÅ mä lite julmat i din "gubbmage" hehe

Anonym sa...

Bägge stavningarna finns men här i Östergötland säger vi tjälknöl.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tj%C3%A4lkn%C3%B6l