söndag 29 mars 2009

Sommartider hej hej sommartider!

Så var ännu en innehållsrik vecka till ända. Den började som vanligt med en måndag som sig bör =) Såg en gång en kaffekopp på mitt jobb som hade texten "Livet är förjävligt en sjundedel är måndagar" o kan väl inget annat än o hålla med. Helgen är slut o man tvingas gå upp kl 5 för att städa efter alla skitgrisar till kunder som handlar på Maxi =) Har ju sagt åt er o ta av skorna!! Men måste ändå säga att jag har det bra ändå för min kollega som innan jag kommer städar kundtoaletten kan ha en aning mycket värre jobb, då det är nån mycket sjuk människa som en gång i veckan går in o helt sonika skiter på golvet! Som tur är har jag sluppit se eländet än så länge..... o dom som känner mig vet förmodligen vad som skulle hända om jag skulle få plocka bajs på golvet.. haha! Lägg där till att hon en dag fick den totala jackpotten då ena toan var den veckotraditionella bajsen på golvet som även hade trampats i o kladdats ner ända ut till förbutiken, men det var inte klart där den andra toan var helt nedspydd på golv ring o toastol!
Vilket i o för sig kanske kan förklaras med att nån (skulle kunnat vara jag) gått in på toalett ett o sett all skit o löpt in till nästa o kastat katt! Men då ställer jag mig frågan om jag inte ändå skulle försöka torka upp min spya om jag råkat missa holken?? Jo det skulle jag såklart!
Den jobbiga grejen just nu är att jag är lite orolig för att min kollega ska gå i pension om en månad, vem kommer då få torka upp bajs o spyor?? Många här hoppas säkert på mig... haha! Men jag jag gjort klart för min nya chef att jag tar inte i sånt så hoppas hon förstår=)
Här skulle jag velat ha en bild på en av dom nerbajsade toaletterna med då jag inte ens själv sett dom så skiter vi i det =)
Nog med skitsnack nu!
Måndagar innebär ju oxå våran svettiga innebandy med kompisgänget....

Men jag var helt ur slag o orkade inte springa eller nått o jättetrött på o spela innebandy. Sen var det nått fel på klubban för det gick inte göra mål... det kändes som det fattades nån viktig detalj =) Måste också starkt dementera att jag slog o bröt av den med flit som alla verkade tro då jag gick hem när den gick av. Vet inte hur den gick sönder men kan ha varit golfsvingarna vi gjorde i början för helt plötsligt var det 2 sprickor i bladet. Kan erkänna att humöret inte var på topp heller men inget med bandyn o göra så ni kan vara lugna =)

Har i alla fall tänkt hela veckan om jag ska vara med o spela mer...o kommit fram att jag måste spela klart säsongen då det är jag som är innebandypresident =) så det var bara o inhandla en ny klubba


Får vi se hur länge denna håller!

Tisdag var det bugglektion 8 av 8 o om man ska summera dom 8 veckorna som har gått jättefort så har det varit mycket roligt o trevligt med vissa undantag!! Det finns en fras som säger att "man kan inte lära gamla hundar o sitta" o den passar sig in här väldigt bra. Jag säger inte nu att jag varit nån mönsterelev i buggen men måste ändå säga att det gått bra, MEEEN som Tony Irving skulle sagt det finns vissa det omöjligt går att dansa med. Det har varit en väldig blandning på åldrar i gruppen o alla yngre har det funkat kanon med men sen kommer vi till dessa tanter som omöjligt går att föra som är lite äldre o som dom säger "kan" dansa men som inte gör ett enda rätt o försvarar sig med att skylla allt på mig... haha!

Tyvärr får man ju inte välja vem man vill dansa med utan får glatt ta emot kärringarna med öppna armar när det är dags, utåt står man med det lilla glada yttre men egentligen står man bara o önskar att låtjäveln ska ta slut.. haha!

Gör en snabbsummering av resten av veckan då detta blev lite längre än vad jag räknade med. Onsdag blev en lugn hemmakväll med hockey...

Torsdag: Jag o Rikard var ute o cyklade nästan runt hela Motala...Ändå ut till Råssnäsudden genom Varamon vidare hela metallvägen upp genom Fålehagen genom Jerusalemsbadet o bort till Östermalsgatan o man snabbdrar turen, det blev en total summa för mig på 34KM o det får vi anse godkänt för andra träningen men börjar så sakta brinna i knutarna.

Fredag kom bakslaget jag väntat på: en jävla massa snö!!!

Lördag blev en snabbis till Vadstena för att nyttja presentkortet på en klädaffär jag fick i julklapp sen hem till Motala igen o en genomspringning i Expomässan i nya multihallen sen hem o se hockey, för att senare öppna en öl o se fotboll med lite folk från nöjesmetropolen Boxholm. Kvällen avslutades på Harrys som vanligt... det var kul. Höll mig väldigt lugn igen som vanligt senaste månaderna =)

Skrivkramp nu... ska bränna ut Yesman nu o dra o köpa en 4 små rätter o fira in sommartiden med =)

2 kommentarer:

R Patrese sa...

då hoppas vi denna klubba håller länge nu rå=). De va en lång o händelserik vecka du haft, låter sköj. Joo de där mä vissa tanter e inte kul du, bara bita ihop o komma igen, MEEN man lär sig mer än en tror av att dansa me andra förstår du, så lite har de nog gett dig

Hoppas för din del att de itne går i höst då, när du ska gå fortsättn-kursen:) !! Cykelturen va kanoners, bara du höjtar te när du ska ut så hänger ja på om jag har tii. Jaså vart de harrys i lördag för dig, de va som faan !!

Jöjje knätoffs sa...

Kunde du inte lagt till att det var vääääääldigt trevligt på harrys i lördags? =)
Skippa innebandyn så börjar vi spela badminton istället.
Pumpade upp däcken på cykelen idag, så nu är jag redo för att hänga med på en tur ja mä...måste göra något åt kaggen