söndag 22 mars 2009

Jaha....

Herre! du har lovat att komma igen
till jordens väntande skara.
Och Orden du sade för länge sen
är idag lika underbara.

Du älskade barnen och alla envar
och till alla gav du en tröst.
Se! jag är med er alla da’r
ända till ålderns höst.

Och detta var kärlekens gyllene ord –
”Du skall hjälpa din nästa i nöd,
och kämpa för fred på denna vår jord
och dela med någon ditt bröd.”
Manne Öhrman

Detta är en dikt min farfar Manne har skrivit o anledningen till att jag publicerar den här är att han stilla somnade in igår =(
Minns alla fisketurer till Borensbergs kraftstation o att det var han som lärde mig o mina bröder o spela Schack...men av nån konstig anledning som vi minns är att man ALLTID vann en gång o förlorade en när man spela med honom... hehe! Undrar varför det alltid blev så?? =)
____________________________________________________________________________________

Var ute i Onsdags o testkörde min cykel jag har tänkt o ha på Vätternrundan o det var ruskigt jobbigt trots att jag bara körde 2 mil.. hehe! Tror att det krävs en o annan träningsmil till om detta ska gå vägen =)
I Torsdag blev det ännu en gång frivillig buggträning i danslokalen o det var riktigt kul o det flöt hyffsat...måste lära mig o hålla fokus när nyfikna brandmän står o halvsneglar bara =) Han är sååå bra på att smygtitta så han tror man inte ser.. haha! Min kära danspartner Anna kan ha en smula svårt att hålla fokus oxå ibland.. då denna lilla skapelse är "ganska" fnittrig....
Nu på tisdag är det bugglektion nummer 8 av 8..alltså den sista, men det ska vara öppet några Tisdagar till så man kan åka dit o träna om man vill. O känner jag min danspartner rätt så kommer jag få missa ett antal hockeymatcher till =
I Fredags blev det en lugn kväll med pizza o film (Patrik 1,5) hos Anna o sonen o pajasen Jack.. hehe... skojig liten unge som är lika halvgalen som sin mamma =)
Angående filmen så var den lite sådär men ganska ok ändå.. får ge den 2 pizzor av 5.
Igår Lördag blev det först lite smörgåstårta o födelsdagsfirande hos mor... efter det bar det av till en fest där det pågick maraton i den östgötska dialekten hela kvällen.. många skratt o skojigheter blev det o den ena pratade värre än den andra... vi har tur som har begåvats med landets roligaste dialekt.. haha!

Sist men inte minst vill jag påminna ALLA att inte glömma att ta av sig skorna när dom går in o handlar på Ica Maxi...det finns faktiskt folk som måste städa där =)


Lyssna o njut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aldrig kul när nån i släkten somnar in sädår....man får beklaga så mkt !!

Jaa våran dialekt är ju för underbar....va rejäl östgötska igår, de håller ja mää om, men om sanningen ska fram har ja en gammal Grebovän som ja tror du inte träffat ännu... o han har betydligt VÄRR dialekt än både ja o jenny har ihop kan ja lova.... honom måste du faan få träffa nån gång =)

Som sagt får du gärna håre Å da när du ska ut o cykelträna, har ja inget för mej hänger ja gägna på !!

Du måste förr lr senare stå ut mää att ja kanske smyg-gloor lite på buggen, ni kollar ju på mej ju=). bara köra, skit i om ja ä i samma lokal.... så du tycker ja smygkikar lite alltså, haha.... köör bare :)

Anonym sa...

Vad tråkigt med farfar..=( Aldrig kul när nära och kära försvinner.

ps. Jag är väl inte fnittrig.. :P ds.

Anonym sa...

Sjukt kul video! :) sitter å flabbar högt för mig själv! :)
Beklagar sorgen!