tisdag 10 mars 2009

Inlägg nummer 100!!!

Hmm... detta är alltså mitt 100:ade inlägg på denna blogg! Fan vilken press det blev nu då att detta skulle bli bra. Tyvärr så är det ju så illa att det inte händer alltför mycket vare sig på jobbet eller på fritiden just nu. Våren vägrar komma så jag kan börja cykla heller. Allt ser ut som vanligt i veckorna.. Dock så blev det en ändring igår när innebandyn förvandlades till badminton vilket var skojigt trots förlust med 1-4 mot Knätoffsen... men det var mycket jämnare än vad setsiffrorna visar =)

Sitter just nu o svalkar mig efter en het bugglektion... ena stunden känns det som jag lika gärna kan gå in o dansa på fortsättningskursen direkt... för att sedan gå över till att sätta sig i bilen o dra hem o aldrig mer komma tillbaka! Ni som läste bloggen om den dåliga förloraren kanske kan tänka sig att detta måste bara gå bra .. haha!

Det är nu så GOTT som klart att det lär bli Dansbandsveckan i Malung igen!!! Jippi fan va kul! Än så länge är det jag o Patrese som är klara.. hoppas det vill med några till detta år även om vi hade grymt kul förra året bara jag o min svettiga brandman.. haha! Ett minne från Malung var att Patrese mötte sin överman.. inte i bugg.. inte i matätande eller ölande.. utan sm i bonnsnytar, där knep den gode Rikardo bara silvret så ser INTE fram mot en revange i ämnet då SM endast avgörs vart 10:e år!


( Här tänkte jag lägga in en bild på nån som gör en bonnsnyt men när jag sökte på bonnsnyt så blev det 2 träffar o bägge var till min blogg.. haha!)


Helgens bravader var lite halvlugna.. i Fredags blev det After Work med städkärringarna på ISS o det var skojigt.. det blev jag o 7-8 kärringar,tjejer,damer. Råkade dock kalla min nya chef för bitch men tror hon överlever.. hehe!

Lördagen innehöll slutspelshockey o melodifestival o måste även detta år sätta ett stort frågetecken för detta lands musiksmak o tycke, kort sagt är svenskar helt dumma i huvet???

Redan i första deltävlingen var jag tydligen helt ute o cyklade när jag ringde o rösta på Marie Serneholt för tyckte den låten var bra, men den kom inte ens topp 5 i den deltävlingen. Sen har jag inte sett det förrens nu då det var andra chansen o endel halvhyffsade låtar men så kommer det upp en tjej som ser ut o ha rymt direkt ifrån rättpsyk iklädd några mintgröna stövlar o en vit patientrock o sjunger en såå dålig låt att det nästan var pinsamt o titta... Men vad händer.. Jo den går helt ofattbart till final..

Då kan man fråga sig själv? Är det jag som är helt efter i musiksmak? Är sveriges befolkning på riktigt dumma i huvet? Eller tänker dom ett steg längre o vet att mupplåtar går bra nu för tiden?? Eller är det helt enkelt en bra låt??

Snälla snälla snälla....skicka inte detta till Moskva =)

8 kommentarer:

Anonym sa...

"Våren vägrar komma så jag kan inte börja cykla heller"??? Ja, det finns då ursäkter till allt:)

Jonas Öhrman sa...

Man kanske skulle följa med upp till Malung iår.... Verkar va ett spännande event! =)

Unknown sa...

Ja Jocke, det kan vara så att du är helt efter när det gäller musik. Finns lite som tyder på det ibland :) Men det är också mycket möjligt att sveriges befolkning är helt puckad OCH att dom tänker ett steg längre, för en bra låt är det INTE! Vet inte vem jag ska hålla på, tragiskt..

Föresten, jag har hört att det går att cykla inomhus i väntan på våren. Tror det kallas spinning..

Och jäkligt kul att man kommer till din blogg om man söker på bonnsnyt. Hahahaha!! :)

Unknown sa...

Och du... jag saknar mig bland dina favoritbloggare..

Anonym sa...

är flickor också välkomna att fökja med till malung?? =) ja, eller räknas jag som flicka föresten...? :P

Jocke sa...

Jonte: Japp malung är ett jävligt kul event =)
Suss: jag har inte lust eller råd att skaffa ett Nautiluskort igen tyvärr! Nej jag vet inte heller vad jag ska rösta på på lördag.. kan luta åt H.E.A.T.... nu är du med i listan över favoritbloggare.. ta inte bort den nu =)
Anna: Självklart får flickor hänga med till Malung.. ju fler desto roligare.. o du är en av få jag verkligen vågar bugga med =)

Anonym sa...

du skriver faan lika roligt som du ä glaa din gamle skit =)

Jaa den där Norrlands-bonnen finns faan INGEN i sverige som slår !!! Hördes nog faan till receptionen när han varje kvart gick ur förtältet o "la av sin högdecibellare" =)

Jaa redan nu ser man fram mot Malung du... o ju fler desstu roligare som sagt! Men trotts att du e så dålig i kortspel hade vi bra sköj ändå så de där löser vi gallant hur de nu än blir :)

Nu har ju även min favorit (Lili & Sussie) försvunnit, så ja kommer nog att hålla på Heat, Sarah mä bröööna eller "opperasångerskan" va hon nu hette på lördag....

Anonym sa...

Jag väntar oxå på att våren ska komma. Nog för att snö kan vara fint så finns det en gräns för allt det "vackra"... skulle vara bra att damma av sin gamla VR-hoj och börja motionera i friska luften igen. Klart Anna får följa med...släng upp ett tält i ditt förtält, eller så bäddar du i lilla renaulten åt henne. Hon är nog inte så kräsen haha. Verkar som volvon m vagn på laddar för att dra vagnen dit upp oxå...Då blir det mysisar och öl i förtältet haha