söndag 24 februari 2008

Mobilben o karaoke!

Nu sitter man här igen söndagkväll trött o jobbångest! Men har varit en bra helg med öl tvätt Harrys karaoke innebandy o melodifestival! Spelade innebandy med ett gäng i vadstena i fredags kväll mellan 17-19, det var kul men kände knappt nån o då blir det inte riktigt samma sak. Men bra gick det o målspottartakterna sitter kvar! På tisdag har jag fixat en gympasal för o testa om den funkar o spela innebandy i, visar det sig att det funkar så ska vi förmodligen ha den varje tisdag fram till sommaren iaf. Är lite smått impad av mig själv för den stora omkastningen i livet, från att ha suttit hemma mest hela kvällarna o slappat vid datorn så tränas det mer än nånsin. Jag känner mig mycket piggare o sover mycket bättre på nätterna o framför allt så tycker jag det är skitkul med både spinning o träningen o innebandy!
............................................................................................
Mitt mobilben har blivit värre senaste tiden.. hehe! Har hört fler som drabbats av detta fenomen, om det är nån som inte vet vad mobilben är så kan det bero på att det kanske inte finns nån sån sjukdom registrerad hos nån läkare än för det är jag som kommit på namnet på sjukdomen, problemen o symptomen märks bara om man har mobiltelefonen i nån benficka som jag har i mina jobbarbyxor, grejen är den att jag flera ggr om dagen tycker jag känner att vibratorn vibrerar i fickan o tror att jag fått ett sms eller att det ringer o detta för med sig att jag tittar på telefonen kanske ett hundratal ggr om dagen, är det nån mer som har dessa symptom??
.............................................................................................
Igår lördag var jag på dagen o åt alldeles magnifikt lyxuös delikat middag hos min mormor som fyllde 75 år! Grattis mormorn! Hann inte vara kvar hela kalaset för lovat o hjälpa "K-mannen svensson" o flytta! Blev dock inte mycket gjort mer än att köra iväg en soffa o försöka trä en alldeles för stor säng uppför en alldeles för smal trapp (här kunde jag haft en dålig jämnförelse med för stora saker som ska in i för små hål men sparar er den humorn)
.............................................................................................
Lördag kväll: Började hemma hos mig med en uppvärmande öl o en poker på nätet o en period ishockey ,Luleå-Modo som sen slutade 1-4!!!! =) Drog vidare efter första perioden till Tina för karaokefest!, o som vanligt så ligger min sångröst nånstans i den 5-6:e burken öl, sen släpper jag knappt micken =) Hade den där perfekta promillehalten igen o hela kvällen blev kanon! Bröt karaoken för att se lite på melodifestivalen där jag blev mer eller mindre dumförklarad för att jag ringde o röstade på Frida med låten "Upp o Hoppa". Men skrattar mest som skrattar högst! Frida gick direkt till final!
.............................................................................................
Andra noteringar:
Mitt jobb som fiskvakt går bra, dom lever än!
Modo ligger på en bra andraplats i tabellen!
Tror inte att jag fått nått skoputsarskämt den här veckan!
Har knappt dragit ut en enda näshår senaste veckan!
Kryssning bokad den 18:e April!
Rikardo har bränt sina bmbm röda!
Ser fram mot golfsäsongen!
Suss klarade tjevasan! Bra gjort!
Jag är en jävel på karaoke!
Ser fram mot en ny vecka med träning innebandy o VPT o parken på fredag, mer om detta senare! Hörs GOTT folk!
Puss o kram Jocke

5 kommentarer:

Johanna sa...

SHIT.... det gäller att ha gott om tid när man ska läsa din blogg baby =) Puss

Vildängel sa...

Äntligen Jocke.. En lång blogg.. yes yes.. Så ska de se ut en sådär tre ggr i veckan minst för o stilla idas bloggtarm.. Och japp ja läser alla bloggarna på min sida, endel flera ggr om dagen om dom uppdaterar.. O ja hinner ju med o blogga själv för ja e så flink serru.. O duu på fredag smäller de då ska du o ja Bugga.. Kram

Anonym sa...

Nåt mer hände allt på söndan. Måste ju skriva om Motalas fenomenala hockeylag. ;) :D Haha!

Sandra sa...

Hejja Jocke friskt humör...
Mobilben är du inte ensam om att ha ska jag tala om för dig...det händer mig med, säkert tio gånger/jobbardag. Men de sitter nog inte i benet som vi tror utan snarare i skallen. Men om vi hittar fler med samma symptom så kan vi snart få det inskrivet i någon läkarbok tror jag :)
Ska bli kul med kryss du! Längtar som en tok redan nu. Puss å kram

Anonym sa...

Nämen! Det är minsann inte varje dag man blir nämnd i din blogg...tackar! Känner mig hedrad! :)