torsdag 21 februari 2008

Fiskvakt

Har fått det mycket ärofyllda uppdraget att vara fiskvakt åt Rikardos akvarium! Han är nämligen nånstans på Kanarieöarna en vecka! Lite avundsjuk faktiskt, men fick ett sms av honom förut där han skrev att det var mulet för andra dagen irad! Hahaha! Fan va synd! Hahah!
.................................................................................................................
Såg att jag fått både ris o ros i kommentarerna på senaste bloggen! Att det är kul o läsa här men att jag skriver för sällan. Kul att många tycker om att läsa här! O för att ge svar på kritiken om att jag skriver för sällan så beror det på att det inte händer tillräckligt mycket alla dagar som är värt o skriva om.
...................................................................................................................
Jag brukar inte vara irriterad över saker när jag skriver här men idag hände det en grej på jobbet som fick mig att undra lite hur folk tänker. Var på väg upp i ett lunchrum för att byta sopsäck som jag gör varje dag efter lunch, då kommer det fram en instruktör o frågar om jag kan ta bort mat som ramlat ner på golvet för att en bordsskiva lossnat eller om hon skulle ringa till min chef o be om hjälp! Jag sa ring chefen det är bättre. Så kommer jag upp i lunchrummet o ser att det ligger lite pasta med nån köttfärssås på golvet, det är inte alls mycket mat kanske rör sig om innehållet på en halv tallrik, då kan man fråga sig är det verkligen värt besväret o hålla på o ringa runt o be städfirman på stället o ta upp det o bekosta kanske en halvtimmes extrajobb för att torka upp lite mat? Hur svårt är det egentligen o ta en bit papper o torka upp sin egen mat om man råkat spilla ut den på golvet?? Det är iofs en löjlig grej o ta upp här oxå men tycker det är ganska skrämmande vad folk tycker att man ska använda städfirman till! Kan tänka mig att det ändå kostar kanske nån 100lapp för att vi ska gå upp där riva loss en bit papper o torka upp maten! Jaja nog om detta!
....................................................................................................................
Min vecka än så länge har varit bra! Började med lite spinning i Måndags lite träning i tisdags Poker i Onsdags (som jag givetvis vann) Hehe! o lite träning idag torsdag! o sen hockey o pizza! Dessförinnan var jag o mata mina små fiskar... blev dock tvungen o städa lite i akvariet innan jag gav dom en smarrig måltid! Verkade som dom små liven uppskattade att det var FF i hemmet! (FF=FöräldraFritt) för det låg tomma ölflaskor cigarettfimpar o till o med använda kådisar o flöt på ytan =)
.....................................................................................................................
Tror jag kom på varför jag inte har nån tjej nu..... Pratade med en tjej i telefon idag som jag inte pratat med förut utan bara haft kontakt med på nätet. O vi kom in på att det är ganska tråkigt o diska o Jocke kläcker den intelligenta frasen" Jag har ingen tjej så jag köpte en diskmaskin" Haha! ..........................................................................................................

Imorn är det fredag igen! Imorrnkväll är det en premiär för mig! Ska nämligen tvätta för första gången en Fredagskväll! Har ju så mycket o göra nu på kvällarna med träningen o sånt så hinner inte tvätta. Har förut ansett att det bara är idioter o barnfamiljer o såna som inte har nått roligare o göra en fredag som tvättar då! Men men har väl blivit en idiot då.. eller en som inte har nått bättre för sig.. för några barn är det inte tal om..!
Återkommer nästa vecka med sammandrag från helgen o uppdateringar om fiskarna fortfarande är vid liv!
Trevlig Helg! Puss o kram Jocke

3 kommentarer:

Vildängel sa...

Tack för dagens största garv grabben.. De ska vara du för o kläcka en så fin kommentar om tjejer o diskmaskiner.. O duu när fiskarna ligger o flyter i sidoläge längst upp, då saknar dom sina föräldrar så mkt så dom försökte simma dit o misslyckades o fick hjärtattack... Krams

Johanna sa...

haha för det första... du är som vanligt en riktigt mansgris (har jag sagt det förr????)

För det andra... Pudra INTE i kaustiksoda his firrarna. Uppskattas sällan av "blubbarna"... eller deras ägare =)

För det tredje... äh... kom inte på n´t...

Puss mannen

Anonym sa...

Hehe...vilka gnälliga instruktörer du=) jag förstår inte varför du inte har flickvän. Mansgris? Du? Näää