söndag 17 februari 2008

Kebabpizza Trav-vinst o Ölspel






Som vanligt dom senaste söndagarna så ska jag försöka knåpa ihop en blogg. I fredags när jag gick bakom min Nilfisk 530 så slog det mig att jag var ganska sugen på en öl eller tio, så skickade några sms för o se om det fanns nått intresse för After work. Det kom snart ett svar från Stefan att det kunde vara högst aktuellt. Så klockan 16 infann jag mig på Lyckans Restauang. för att ta en o annan bärs =) Kul att den nyblivna 30 åringen Daniel kom oxå o drack Lättöl.. hehe! Sen när vi suttit där ett tag så gav vi oss vidare till ICA o köpte blasköl o gick till Stefan för att ta en runda på det berömda ölspelet "helkväll" o döm om många o min egen förvåning så lyckades jag vinna spelet!!! *stolt* Det var inte inte det enda jag vann den här helgen! Lyckades med att få in 6 rätt på Travet i lördags oxå! Så prickade jag in sista målskytt i hockeymatchen mellan LHC-Brynäs. Det gav 100 kr.. Dessförinnan hade jag vunnit nån hundring på Poker. Trav-vinsten genererade en förmögenhet på 2 kr!!! Haha! Men som nån vis man sa när man var yngre" det är början på en miljon" .
Den här kebabpizzan får mig att tänka lite på gårdagens melodifestival. Satt o såg på detta spektakel som fyller spaltmeter efter spaltmeter i tidningarna nu. Men det är lite roligt ändå. Det är nog bara jag o Andra Generationen som har fattat grejen med festivalen nu för tiden.. Man måste komma med nått udda för att märkas o komma bra till! Så låten "Kebabpizza Slivovitza" fick självklart min röst! Vilken monsterhit! Kvällen slutade hursomhelst på Harrys som många andra helger! Det var roligt som vanligt. Idag söndag har det varit mycket sport på schemat.. sett på skidskytte.. men Sverige har floppat totalt i VM vetifan om dom skulle vinna om dom fick använda hagelbössa istället för det töntiga gevär dom har nu! Sen efter det blev det Bandy på isstadion. Var dessförinnan o löste ut min väldiga travvinst på 2 kr... Visste inte att det var så lite för då hade jag inte orkat gå ner o lösa ut den.

Imorrn börjar en ny vecka.. ska på spinning igen! Testade det förra måndagen o det var kul o jobbigt så ska försöka köra det varje måndag nu. Har varit en mycket ohälsosam helg! Så måste verkligen ta mig i kragen igen! Så blir hårdträning nu!
En sista notering gällande dom ständigt återkommande skoputsarskämten som duggar tätt på jobbet, klarade inte av förra veckan heller det kom såklart ett på Torsdagen igen! Blev en jävligt tråkig blogg det här.. haha! Men ska bättra mig till nästa gång! Puss!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Som vanligt lika underhållande att läsa dina inlägg här. Go mannen! Nästa helg är det Harrys som gäller, å då ska vi sjunga upp oss ordentligt först=) Ses måndag-torsdag, för du jobbar inte på fredagar eller? Det är då jag vill få skorna putsade haha

Johanna sa...

Vaddå??? Går du på Harry´s??? No shit =)

Anonym sa...

hmm, är de inget annat som ständigt frågas då av e-lux-kämparna än skoputsargrejerna !? tycker dom borde hitta nåt annat o tjööta om snart, hehe

lugnt din blbogg va inte så tråkig att man inte orkade läsa, o desutom styckindelat då o då så de gick faktiskt att läsa. Men hade allt stått i ett stycke hade de aldrig gått =). Du skriver allt bra pöjk!!

Lycka till me hedersuppdraget nu v som kommer... de e sannerligen inte vem som hellst man frågar om Fiskvakt inte !!! Men du har kvalliteérna minsan, så känn dej stolt:). De e inte många andra jag känner som kan tjänstgöra som morot minsann =) LOLLE

blogga på mannen =) / Patrese

Vildängel sa...

Jocke pocke.. tycker om att läsa din blogg, men du måste blogga lite oftare.. Vill inte vänta till slutet av veckan varje gång.. *kram*