onsdag 3 juni 2009

1 Vecka kvar!

Nu närmar sig Vätternrundan med stormsteg =) Om det kändes lite sådär för nån månad sen när man fortfarande var inställd på att köra med MTB cykeln så känns det nu bara som om vädret är det enda som kan grusa mina planer för att komma runt sjön. Jag kan ta regn sol hagel snö you name it bara jag slipper blåst för det är det värsta som skulle kunna hända just nu känner jag. Träningen har flutit på mycket bra på slutet o jag har nu exakt 700km, precis så mycket jag hade 2003 när jag iaf kom runt Vättern. Måste säga att jag är bättre förberedd denna gång, dels har jag vetskapen att det faktiskt inte är nån lek o cykla 30 mil på ett bräde o det faktum att träningen har sett helt annorlunda ut mot då, 2003 hade jag lika många mil i benen men dom träningarna bestod mest av 3-4 mils träningar.. denna gång är det mest 6-8 mils träningar så det känns som bara en rejäl motvid eller cykelhaveri kan stoppa mig =)


Är det lite motvind måste jag försöka hitta en klunga o ligga o slipstreama bakom mestadels o inte börja dra som jag så gärna vill. Ska oxå försöka att inte börja med att dra igång ett vansinnestempo som vi gjorde 2003 då mina knän var så gott som paj redan i Jönköping. Ska försöka cykla lite med hjärnan oxå =)


Mitt senaste träningstillfälle var i Måndags då det var stålande solsken o ett grymt cykelväder.... om det finns en gud nånstans så önskar jag mig sånt väder nästa fredag... hade kunnat köra 2 varv runt sjön då =) Ska väl oxå tacka mannen jag fick draghjälp av... o det var inte vem som helst utan brottarlegenden Alexander Karelin i egen hög person.. haha!

Han låg på sin bara knän o bad mig publicera denna bild så kan inget annat än o göra som han säger.. !
Nu hoppas jag på många hejjarop o stöd runt sjön... o Mikael om ni ska kasta korv på cyklisterna så vill jag ha en med ketchup o senap o lite rostad lök =)

3 kommentarer:

Karelin sa...

hahaha, joo allt för att glädja dina trogna läsare. Håller mää om att ja ser "lite speciell ut" i dessa grymma kläder !! Men vicket vinddrag du fick ligga i bakom denna brottare - VICKET VINDDRAG !! Nu gäller de för dig att på rundan hitta nåt liknande drag, så du får åka så "billigt" som möjligt, tveksam till att de finns nån sådan snygg kille längs rundan iofs, men förhoppningsvis nån tjej me liknande klädsel... e då säker på att du ligger henne hack i häl hela rundan till mål =)

Micke sa...

Vi ska ha cykel o korvfest på gården. Bra att du beställer i förväg så jag hinner fixa dina tillbehör.

äna sa...

ooooh.. den hete brandmannen... ;)vilka härliga bilder det bjuds på!!