tisdag 16 juni 2009

Årets Happening!

Idag ringde min reservpappa brandmannen Rikard o fråga om jag ville hänga med på en STOR happening nere vid Motala verkstad. O jag tänkte såklart "ååå min far vill hitta på nått kul med mig idag" så överlycklig som den lilla gosse jag är så hängde jag naturligtvis med =)
O ni förstår vad glad jag blev när han sa att vi skulle kolla på kopian av en gammal hjulångare som sjönk nångång på tidigt 1800-tal!! Men vilken båt det var!! VILKEN BÅT!! Jag var tvungen att ta en bild på mästerverket =)
Va fiiin den är!! Detta må vara en stor happening men konstigt att ålderssnittet var nånstans mellan 67år-döden!

Säg till om ni ser nån under 67 år =)

Det som var guld o gröna skogar efter min Vätternrunda har nu svängt om o gjort att jag måste satsa vidare mot Vätternrundan 2010!!! Som jag sa i min blogg efter rundan så var jag stolt över att slagit familjerekord i rundan! Men hade jag verkligen det.. hmm.. hmm.. hmmmm! Det bar sig inte bättre än att far hittade sin tid från 1974 o insåg att han hade tiden 14.30! O det på en sån här cykel:


Så det är inget annat för mig att helt enkelt plocka ner cykeln från vinden igen o börja träna o försöka kapa min tid med ytterligare en timme nästa år! PEPP!!!!

2 kommentarer:

Rikardo Nardenwall sa...

jaa de va en bokstavligen talat STOR HAPPENING för alla pensionärer idag me den där båten du!! Faan va folk de va =). o va RÖÖD den va båten - VILKEN FÄRG !!!

ja fick ju lära min son hur dockningen gick till iaf, så lite lärde du dig allt. Inget dåligt dike som går under kanalen o hela Verkstan - Vilket dike de måste va!! Men de va nästan som du sa... du va nog yngst av alla de ca 400 personerna som va där. O vi va nog dom som va minst intresserade av allihop, för pensionärerna stod ju nästan i givakt när Erik Nordenvall drog sin livshistoria o båtäventyr..... Men vi fick ju svart på vitt på att alkohol även fanns på tidigt 1800-tal samt att förbrukningen troligen var som idag, om inte än värr då kanske =).

Vi hade ju i alla fall tur me vädret o några vackra sånger fick vi ju höra av en fantastisk kör iaf, så hoppas du e nöjd me "pappas äventyr" för denna dag. Se vad nästa happening blir... känns som de kan bli allt mellan A och Ö typ =)

Johanna sa...

Bara att börja trampa på gubben... Borde kanske hänga på dig så du får känna på hur det är att bli slagen både av sin pappa o en tjej ;)