söndag 14 juni 2009

Mission Completed!!

Då var det klart förra denna gång! O som jag gjorde det =) Vilken cykel jag har..vilka ben...vilka cykelbyxor o framför allt vilka benvärmare!!! Här är lite tider då jag passerade olika depåer:
Startade 20.16
Gyllene Uttern 23.32
Fagerhult 02.48
Karlsborg 07.08
Medevi 10.55
Mål 12.02!!!
Summa summarum.. haha! Tiden blev 15timmar o 46 minuter!! Sjukt nöjd med det. Slog även farsans familjerekord =) Så det är bara för honom o börja träna... hehe! Måste även säga att när man väl sitter där på cykeln ensam i mörkret i nån skog o bara hoppas det inte kommer ut nån älg eller rådjur eller nått att jag förstår varför jag 2003 lovade mig själv att aldrig göra detta igen, känner precis likadant idag! =)
Men idag känns det faktiskt helt ok mot igår... då det var ett helt företag o till o börja med bära upp cykeln till lägenheten, sen att över huvud taget få av sig kläderna, sen klättra över kanten till badkaret är ingen lek heller, sätta sig på toan med knän som inte bär kroppen kan vara en mycket rolig tillställning om nån skulle se det.... det gällde mest att försöka ramla ner o sätta sig på rätt ställe för att sedan ta spjärn mot element o handfat för att ta sig upp.. haha! Så mitt råd till er som vill göra vardagen lite roligare.. cykla 30 mil o försök sen göra dessa saker =)

Vätternrundan heter det.. men hur mycket ser man egentligen av Vättern.. visst man cyklar runt sjön men utsikten för mig som inte är jättetränad är typ detta:
Asfalt med vita streck på! Undrar hur många miljoner vita streck jag sett.. men fina streck var det!!! Vilka fina streck dom har i Västergötland... kvaliten på färgen där är liiite bättre o lite vitare!! På tal om Västergötland så har jag kommit på att jag hatar den delan av landet för den består bara av en svag uppförsbacke =)
Här är en bild innan starten.... med redan blöta fötter o stukat humör pga av vädret! Målsträckan: Detta är belöningen för att ha slitit 15.46.. känslan att cykla dom sista 500 metrarna är obeskrivliga dom måste upplevas! Det är ståpäls o ett leende man nästan får operera bort. Fest på kvällen efter rundan... benen är inte riktigt vad dom borde vara! Men vilka ben =) Så tack alla som hejjade på mig runt hela sjön med sms o hejjarop! Hade inte tid eller sms-fingrar o svara men jag läste i varje depå!








4 kommentarer:

Rikardo Patrese sa...

STORT GRATTIS en en gång grabben... GÖRSTARKT!! roligt me lite bilder me o för en gång skull ser du ju lite skaplig ut, haha. Joo jag kommer ihåg hur stel o daan en va efter rundan jag plågade mig igenom 1998. Man va bokstavligen talat "Ramsnee" i hela kroppaset!! O jag vet även känslan av upploppet o håller me om att en får gåshud. Kommer däremot inte ihåg att asfalten va så vacker i västergötland... så ja får la kolla på det nästa år. för då ska jag FAANIMEJ åka !! Vart faktiskt riktigt sugen i fre-kväll när ni hade gett er Å, så ja tänker bannemej anmäla mig te nästa år!! Du hänger på elle=)??

Jossan sa...

Det är ren galenskap att köra ett sånt där lopp, det skulle jag aldrig få för mig, haha.

Men duktig var du, uppenbarligen, grattis till familjerekordet!

Johanna sa...

Du är sååå duktig gubben. Hade bara slagit dig med 5 minuter typ ;) Sexiga ben förresten, men varför lade du inte upp bilderna med cykelbyxorna? Borde kanske blogga om dom själv =) puss vännen

annsi sa...

För de första... stukat humör?? Jag skulle vilja kalla det hypernervös... =) O för det andra.. så såg jag att jag anlände lite för sent till festen för att få se dina vackra ben... =/ O för de tredje...
GUUD VAD BRAAAA DU VAAA!!!!