torsdag 26 februari 2009

Larz-Kristerz i otakt

Undrar en stilla undran om nån varit inne nånstans o kortat ner tiden på veckorna... vet att det tjatas om att tiden går fort men har verkligen veckorna varit så här snabba nånsin. Jag minns tiden när jag jobbade på kylbana 6 på Eletrolux, då var veckorna ohyggligt långa o likaså i skolan men nu rusar bara veckorna iväg. Har jag verkligen så roligt på jobbet kan man då undra...ja tydligen skulle jag vilja svara på det =)

En snabb sammanfattning på veckan då....Måndag o innebandy o jag blev väldigt sugen på att såga av den där förbannade innebandyklubban nånstans på mitten igen...haha! jag blir galen när det går dåligt.. spelar ingen roll vad det gäller är man dålig förlorare så spelar det ingen roll vad det handlar om. har alltid varit en tävlingsmänniska o dålig förlorare, vinnarna i detta när man tänker efter har varit alla möjliga som till exempel polare som ska flytta, till o med det kan man tävla i tydligen.. har i o för sig lugnat ner mig nu men förr så skulle bara möblerna bäras in snabbt o jag skulle bära så mycket som möjligt av allt för att vara helt enkelt bäst... Haha! En annan vinnare är faktiskt dom jobb jag varit på.. jag nämnde Electrolux förut o även där skulle man montera kylskåp så snabbt som möjligt även fast det var bra med tid.




Men i grund o botten så kan det vara nått positivt o negativt i det hela, När jag några år jobbade som uthyrningspersonal o gjorde alla möjliga tråkiga jobb åt elux som var allt annat är roliga så stod det en kille o slet djuret o bara skulle vara snabbare än såna som gjort samma jobb i tiotals år o måste säga att det ofta lyckades.


Så till slut när det fattades personal på elux så ringde dom faktiskt o fråga "Är Jocke ledig idag?" Det gick så långt att min chef skulle vilja klona mig.. hehe! Tänk vilken fantastiskt värld det skulle bli... inte bara en Jocke utan två =)

Inte för att göra detta till en alltför skrytsam blogg så skulle jag vilja säga att nog ingen i fabriken Electrolux/Dometic kan mer jobb än vad jag har provat på därinne =) Men har uthyrningsbiten o tacka för det. Dom flesta vi hyrde ut gick in med inställningen att "vi är uthyrningspersonal vi behöver inte vara snabba" förutom denna gosse.. som gick in med inställningen nu ska jag vara lika snabb som dom som kan detta jobb...o det är där nånstans man kan kalla mig för dum i huvet eller rent av ett svar på att varför jag fick behålla mitt jobb när alla andra fick sluta! Men nu var det inte det jag skulle blogga om.. haha!

Tisdags var det buggkurs igen, om dom första 3 gångerna innehöll massor med beröm o stigande självförtroende så kan man säga att lektion #4 var en ren o skär katastrof!

Kändes som inte en takt satt rätt i stegen o 3 tjejer trampade på mina nya skor... Ska kanske köpa en Folkdräkt med knätoffsar o gå med i denna förening istället =) Men skam den som ger sig... övning ger färdighet!

Imorrn är det iaf Fredag o dags för årets kanske historiens happening i parken. Larz-Kristerz o Scotts kommer....gissa om jag ska dit?? Klart jag ska.. hehe! Med en tygpåse med buggskorna i o en vattenflaska i handen =)
Chip o`hoj

8 kommentarer:

Anonym sa...

du kan väl omöjligtvis räkna in mig i "de tre tjejerna" mitt lilla tåtramp räknas väl inte..? =P Ha en toppenkväll i parken!! utan mig dock.. =/ men vi ses på lördag!! hejjpa!

Anonym sa...

Ja du och din bror (den yngre) är nog de sämsta förlorarna världen beskådat. Man vågar ju knappt vinna =| ...Vet ju hur Jonas är och tydligen är du värre ;) ..

Ha det så gött ikväll...

Anonym sa...

Förresten...

kan ju passa på att strö lite salt i såren och gratulera till MoDo:s fina säsong..

sitter ju trots allt på 26 mils betryggande avstånd..

Unknown sa...

Du ska väl ta med en omgång t-shirts till parken också? Så du kan bli Motalas disco-kjell.. :)

Jocke sa...

Anna: Vet inte vilka det var som trampade på mig men du kanske var en av dom då =)
Fippe: Om jag inte dåligt informerad så har jag hört att du ska sitta här o festa imorrn.. då är det inte 26 mil bort längre =) Hehe det är lugnt nu faktiskt... var mest orolig för kvalserien. Nu kan jag bar sitta o såsa o hoppas på att LHC losar sen kan vem som helst vinna =)
Suss: Visst fan tack för tipset.. haha! Puss

Jonas Öhrman sa...

vadå dålig förlorare??

Igår sat vi och spela NHL09 på PS3 online och han har snackat med nån som snackat med nån som snackat med nån så han ska vinna alla matcher hur det än ser ut.... Igår sköt han 1 skott utanför som tog på bröstet och sen mot mål... Så som jag såg det på min tv så va aldrig puckfan inne men likförbannat blev det mål... Det va det ända skottet han hade på hela matchen... Jag dominera totalt... Men han har ju sett till så hans målvakt inte släpper in en ända puck... HAN FUSKAR!!!

Det är klart som fan man blir förbannad då!!!

STANNA I GBG DIN SOPA!!! =)

Jonas Öhrman sa...

jag och Fippe satt och spela NHL09 alltså... =)

Anonym sa...

måste hålla me om att du e en ganska dålig förlorare o har kort stubin i vissa grejer....men den där tävlingsinstinkten kan ju vara bra o ha bevisligen, gött att du kan alla möjliga jobb där i fabriken då=)...hoppas bara fabriken e kvar de e ju de absolut viktigaste, o tyvärr ser de ju inte så vidare värst just ut....men då blir du bra på nästa grej, om du nu knäcker extra förutom städis alltså.... vem vet du kanske skulle bli motalas vassaste brandis kanske=). Du e välkommen me ansökan vet ja=)

jaa de va skönt att modo slapp kvalserien!! för då vet i faan om ja hade vågat besöka hockysoffan faktiskt, hehe

går upp o ner i buggandet grabben... bara bryta ihop o komma igen. Nästa gång e du inne i takten igen o glänser ska du se=)

o VILKEN GULDKVÄLL de vart i parken då !! Tveklöst bästa stället i Motala (när de e sånna bra kvällar) eller vad säger du... håller du me mej mister Harrys;) ??