söndag 22 februari 2009

Snabb vecka!

Ojoj denna vecka gick ruskigt fort den oxå.... Kan bero på att jag har haft fullt upp med diverse aktivititer... Måndags var det som vanligt innebandy. Tisdags var det 3:e bugglektionen, den gick faktiskt j**ligt bra =) Måste få citera ledarens slutord när jag skulle gå hem... citat "Vilken jävla taktkänsla du har Jocke" slut citat! Vad stolt man blir...trodde verkligen inte jag skulle ta ett steg rätt i nyktert tillstånd.. haha!
Onsdags..hmm vad gjorde jag då... var nog en lugn slappardag då...Torsdags blev det hockeysoffan som slutade med skit igen!
Fredag blev en kväll med mysbyxor, vilket var riktigt skönt. Ingen poker o ingen öl bara en pizza o en flaska Cola =)
Lördag var däremot var fullspäckad från morgon till kväll. Började med en delikat middag hos mormor bestånde av potatisgratäng o nån fin liten köttbit o som dessert (hatar detta fjantiga ord jag föredrar efterrätt) blev det rabarberpaj med vaniljsås. O som syrup till detta blev det ett glas passionsdricka.
Lördag eftermiddag fördrevs i Cloetta Center i Linköping med matchen mellan LHC-Frölunda som slutade med Frölundavinst 1-4. Hann med o hälsa på Musses fru Lisandra i hallen oxå.. alltid trevligt.
Måste även nämna en gubbe jag fick uppleva när man skulle lämna hockeyarenan. Efter matchen så är det ganska trångt o ta sig ut vilket är naturligt med 8400 personer, framför mig hade jag en kille som var runt 25-28 år med en Frölundakeps på sig. Då plötsligt kommer det en gubbe som är mellan 60 o döden o bara helt sonika tränger sin in framför killen i Frö-kepsen o typ viftar till mot hans keps varpå killen bara undrar vad det är o det är då det händer: gubben tar ett steg närmare kepskillen o knuffar till honom ganska hårt så han flyger in i mig som står bakom. Trodde först detta var ett skämt men det var det ju inte för vakter o sånt blev inblandade.
Detta är mycket mer pinsamt än om den något omogna klacken i Lkpg gör bort sig. Men man förstår vart generna i klacken kommer ifrån när man får se nått sånt här.. haha! Måste väl tillägga att det inte bara är LHC:s klack som gör bort sig o att jag generellt sätt inte gillar hemmapubliker i nån arena.
Det var veckan i en snabbanalys, o veckan som kommer kommer nog se ut nått liknande.
Cykeln har nu fått nya däck, en sadel o plusgrader sen ska den kunna testköras =)
Chip o hoj

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skrev inget om hur det gick för Modo igår...

Lisandra sa...

Va kul o träffa dej i lördags, hoppas vi ses på harrys på lördag så vi kan festa loss rejält ihop:)
P.s ja vart fasen fuller i lördags haha:)