söndag 9 mars 2008

Soldag!

Då var det jobbardags imorrn igen! Helgens faciliteter var följande: Fredag blev en lugn afton med film o läggdags redan kl 23.00! Var hos Jimmy o såg The Kingdom.... den var ganska spännande. Den får 3 st självmordsbombare av 5 möjliga! Lördag var en riktigt bra dag! Det var fulla muggar från start till målet 4 mil längre fram! Säger inte att jag sprungit ett Maraton nu men det var full fart hela dagen! Det började med sista seriematchen innan slutspelet! O jag lyckades inte få in en trippel denna sista omgång heller.. vill inte tänka på hur många pengar jag lagt ut på tripplar o inte fått in det hehe! Det har varit en väldigt svårtippad säsong! Men nu äntligen börjar slutspelet.. Valet var idag o det blev Modo-Timrå! Ska bli skojigt! Hoppas bara man slipper såna pärser som det blev av det förra året! Med 7 matcher i både semi o kvart.. med avgörande i sudden i 7 matchen mot Timrå! Men alla vet ju hur det slutade sen!


................................................................



Lördag var oxå dagen då Carola skulle gå till final via "Andra chansen" men inte om jag får bestämma. Tål inte denna varelse! Andreas Johnsson sa förra året att han bara kan gå till final om han sjöng duett med carola... jag skulle vilja ändra honom o säga att han hade gått till final om han inte sjungit duett med Carola! Så sorry Andreas... min telefon gick på automateld på Nordmans nummer! Men det vara inte bara för att Carola var motståndet.. Nordmans låt var faktiskt riktigt bra. O min vilja gick igenom Baj baj Carola Baj baj! Det som var mest irriterande var bara att Poodles åkte ut mot Sibel! Ofattbart.. denna hög av dynga till låt! Lugna skitlåtar funkar inte i dessa sammanhang.. Fatta nångång! hehe! Kvällen slutade givetvis på Harrys.. lika kul som vanligt!



.................................................................



Idag slog mina medietalanger in igen... o det var återigen en person som kom upp i huvet på väg till östenssons.. o det var verkligen inte en person man tänker på lite då o då! Utan en person som är pappa till en gammal klasskompis sen högstadiet som jag inte sett på väldigt länge! Hans pappa har blivit något av en alkolist o han bara kom upp i huvet helt plötsligt helt utan anledning... o när jag kom in på Östenssons butik i verkstan som jag kanske är i en gång i kvartalet eller så.. så gick han precis framför mig... såg inte att det var han först.. men tyckte det liknande honom bakifrån o tänkte att det kan väl inte vara han.. men det var det! Det är lika äckligt varje gång detta händer!



..................................................................



Denna vecka ska det tränas endel o innebandy på tisdag o sen direkt hem o se slutspelshockey! o på Torsdag ska jag faktiskt se HV71-Skellefteå Live i Kinnarps Arena! det ska bli skojigt! Kommer bli mycket hockey i bloggarna nu närmsta veckorna! O på söndag drar ju Formel 1 säsongen igång oxå! Gött! Alltid kul med ny säsong o nya möjligheter! Regerande mästare är Kimi Räikkönen.



..................................................................
Det verkar som det händer grejer på jobbet oxå som man kanske ska vara lite orolig över.. men absolut inget klart men det är nått på g känns det som! Har lite onda aningar om att det ska komma in andra städfirmor på fabriken o lämna offerter.. men mer om detta när jag har mer kött på arslet =)

Nu är det läggdags o kom ihåg alla att Hejja på MoDo nu närmsta veckorna så alla får se Jocke bada i Varamon i April igen! Hehe!

Puss o kram

1 kommentar:

Anonym sa...

MODO? Serverar dom sushi? Går det att äta? Nu börjar jag bli lite rädd för din skull jocke. Ska du kanske få sluta att putsa våra slitna skor? tråååkigt!