söndag 10 maj 2009

Inspiration tack!



Jaha då har det gått några dagar efter det tunga beskedet. Första dagen efter varselinformationen gick jag ner i ett helt annat tillstånd än jag visste att jag hade, vi kan kalla det varselfusk, o det innebär att man slarvar över sitt jobb så snabbt som möjligt o bara vill hem! Hehe!

Inspirationen o motivationen såg ut ungefär såhär i onsdags!! Frågan är nu hur man ska motivera sig i 5 månader till??? ....hmm! O jag håller fortfarande på att lära mig Luxorjobbet o man vill ju inte förstöra sin svit på att inte klara det sista jobbet på 9 år jag fått lära mig. Skulle helst av allt bara vilja gå runt o ge folk fingret o säga att jag har ingen lust o städa här idag för jag är varslad.. hehe! Men det funkar ju inte heller tyvärr, kan bli jobbigt då om dom drar tillbaka varslet. Svår avvägning nu men får väl göra det som en riktig svensk....alltså göra LAGOM bra jobb, Lagom är bäst heter det ju.... tycker personligen att det är ett skitord.. antingen gör man nått ordentligt eller så skiter man i det. Men nu får jag helt enkelt lämna hjärnan hemma i 5 månader o kroppsligen göra det jobb jag är tillsagd o göra.


33 dagar kvar till Vätternrundan nu o fortfarande bara 25 mil i benen....hehe! Kommer jag runt den där sjön ska jag tamefan åka till Cloetta o köpa den största påse POLLY ni skådat!! O kommer jag inte runt ska jag ta rundan nästa år igen.. men känner jag mig själv när jag sitter på cykeln så får nån söva ner mig för att få mig att ge upp =)


Anledningen till att jag inte tränat nått sista veckan är att pollenallergin varit besvärlig detta år, men nu är den på nedgång så nu finns det inget o skylla på längre, så denna vecka hoppas jag att jag kan ut o träna minst 3 gånger o 6-7 mil varje gång! siktar på 18 mil denna vecka!! Pepp!!! Borde vara lätt.


Om 9 veckor är det semester o Malung =) Ser mycket fram mot att få koppla för vagnen o ge sig ut o campa.


Titta efter detta fina ekipage..snart kanske på en camping nära just dig =)

3 kommentarer:

Matte sa...

stockholm nästa torsdag då, blir det inget;)

Rikardo Patrese sa...

de där ekipaget vill vi se mkt av i sommar nu du =) !! Japp lycka till me träningspassen nu i veckan. Nu har jag vallat dig på ditt första pass iaf , bara 2 hårda pass kvar ;)

Emma sa...

Haha absolut! :D Se & Hör, Aftonbladet och Expressen har kontaktat mig hittils för bildrättigheter, så pressen är rätt stor..! =)