måndag 20 april 2009

Hur kunde detta ske??

Jag hittade just en ganska rolig grej som jag tänkte dela med mig av nu. Jag börjar fundera lite på vad fan jag håller på med när jag läser detta?? Haha! Jag pratar om en blogg jag hade på ett annat ställe o detta är skrivit den 15:e Juni 2003..alltså dagen efter min första Vätternrunda =) Läs o njut:


Haha! jaha vad ska man säga.. jag kom runt i alla fall... men det var fan det värsta jag varit med om i hela mitt liv... Jag fick ont i vänstra knät innan Jönköping så åkte jag med det i dom resterande 23 milen!!! Det anser jag om jag får säga det själv vara en bragd bara det.. hade funderingar på att bryta i Jönköping!Sen när vi kom vidare till Hjo o Karlsborg så fick min kompis som jag cyklade med så ont i knät att han var tvungen att bryta så jag fick cykla dom sista 9 milen själv.... då det åskade o ösregnade o haglade.. tur man hade hjälm.. men blev ganska blöt, hade inga regnkläder... Blev förresten intervjuvad i Hjo inför några hundra kanske tusen personer o han frågade om det var jobbigt.. o jag svarade -Det är jobbigt som fan.. haha.. sen frågade han om det går bra då?? -Nää det här är första o sista gången sa jag.. det blev ett garv bland allt folk haha! Alla andra som dom intervjuvade sa att allt var så härligt men jag var nog lite mer spontan bara.. det bara kom.. !Tiden då..? Jo den blev inte så bra med tanke på knäet o att jag inte kunde stå upp o cykla.. så en del backar fick jag gå uppför.. Startade ju 23.08 passerade Jönköping 05:07:03 så dit gick det ganska bra sen kom vi till Hjo kl. 08:49:44 o Medevi kl. 16:45:12 o så cyklade jag i MÅL kl. 17:37:23 Det blir om jag räknat rätt 18:29 min, inte bra men jag är nöjd att jag kom runt med dom förhållandena som rådde..Fick förresten Guds Välsignelse på vägen efter Karlsborg så jag gjorde korstecknet mitt framför prästen... han log lite då.. Jag lovar att jag aldrig kommer göra om det här för jag kan inte gå just nu!Återstår o se om man kan jobba imorrn.. Ha det gött.. hej hopp..."



Nu passar en ganska bra fras ur en sketch med galenskaparna som jag i alla fall vet att bröderna känner till o den låter såhär "är pojken dum i huvet" Jo det kan man faktiskt undra?? jag hade en jättefin racercykel när detta genomfördes.. hmm... haha! Men hur detta än låter så kommer jag inte ge upp nu om det låter så utan jag ska fan runt den där jävla sjön om det är så det sista jag gör! haha!

Såhär såg man ut då....30 m efter målgång med bägge knäna i bandage o hyffsat trött... Min far fick cykla hem cykeln sen fick jag med hjälp av ledstången dra mig upp till lägenheten. Så detta är alltså vad jag vill utsätta mig för igen?? Haha! Ja det verkar inte bättre. Kan ju redan nu be folk komma hit vid.. hmm... 14.00 tiden o bära upp mig o kasta mig i sängen =)

5 kommentarer:

Rikardo sa...

Denna gång ska du faan orka cykla hem från målet till din lägenhet tycker ja ;). Jaa tänk vad man kan ändra sig i sitt liv du. Men starkt gjort Å dej o ge dej på en runda igen. Hoppas du har mera tur mä väärt detta år då! Bara önska lycka till =) !

Ps, om ja liksom de sista 3 åren ska vara funktionär o hämtar cyklister som bryter på andra sidan sjön ska ja faan kika på dej när du passerar prästen i Hjo ! O du... min minibuss får du faan INTE åka mää i hem =)

Johanna sa...

Haha säger som då... Fy fan för cykelbyxor! Puss

Unknown sa...

Du vet ju vad som väntar iaf :) Om du av nån anledning känner för att cykla nästa år igen så hänger jag på!

Jöjje sa...

Heja jocke...hoppas du tar dig runt iaf, för jag räknar med att du ska ha fest på kvällen. Lr ska vi ta en grillkväll här kanske?

Jocke sa...

Nån minibuss hoppas jag verkligen att jag slipper! jag känner mig ruskigt het i mina cykelbyxor =)
Nån fest är jag mycket tveksam till du Jyrgen! Sist jag cyklat slog jag personligt sömnrekord kl 19.00-07.00 utan o vakna.... 12 timmar! Kommer aldrig ske igen hehe!