söndag 19 april 2009

Big Comedy


Usch va tråkigt det är o vänta. Ni som känner mig vet att jag väääldigt sällan kommer försent till saker utan istället är klar nån timme innan utsatt tid när det gäller det mesta, Har tex bara försovit mig en gång i hela mitt liv.. o då kom jag 12 minuter försent till jobbet =) Så nu sitter jag o väntar på att vi ska dra till Norrköping o se på Big Comedygänget. Ser mycket fram mot detta, stand up är ruskigt kul... så gör det ju inget att Johan Glans är med oxå.
Annars har veckan flutit på bra.. cyklade 58 km i onsdags.. klapp på huvet på mig men det var ruskigt jobbigt sista milen.
En annan rolig grej som måste nämnas är en riktigt sur gubbe som nu är min idol.. haha! Så ska jag bli när jag blir gammal.. vi kan kalla honom Jyrgen =) Detta hände när jag gick runt med min manliga städvagn o moppade kanterna runt hyllorna på Maxi, då står det en mycket gammal gubbe o gnäller på värdelösa värmeljus, vet dock inte vad det var för fel på ljusen men men kul o höra en sur gubbe.. tyvärr kunde jag inte stanna o lyssna på honom men det roliga var att han var kvar lite längre ner i butiken när jag kom dit, då satt han (Jyrgen) o provade skor då han levererade nästa kommentar " Jävla skor det är bara plast"..... haha... då var jag tvungen o ducka bakom en hylla o snabbt moppa mig vidare längs gångarna.. skulle kunnat betala för att gå runt o lyssna på honom hela dagarna.. haha!
Sms:ade denna lilla historia till lillebror o fick svaret tillbaka att "ser fan fram mot o bli en sur gammal gubbe" hehe... jag tror oxå jag ser fram mot det, fatta va kul o gå runt o svära o tycka att allt är skit hela tiden! Det är humor!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha. Frågan är om du tycker dte är lika kul när den dagen väl kommer...men kanske..du kan ju tänka att du iaf roar nån som ev tjuvlyssnar på dig då du går där och muttrar.. :)

Jonas Öhrman sa...

Det ää ju klockrent... fan va skönt att slippa va trevlig mot folk och bara gå omkring och va sur... =)

Jag ää precis likadan när det gäller att passa tider.... Ää ALLTID 10-15 min före alla andra så fort man ska göra nått och det är p.g.a. att jag HATAR att vänta på folk och vill då inte utsätta andra för det... Dock blir jag ju förbannad när jag får vänta.... =)

Jürgen sa...

HAHA! Tror både du och jag kommer bli som den där Jyrgen du skrev om. Konstigt att han fick nästan samma namn som jag har...hmm...eller ska jag skriva hrmpf=)