måndag 13 april 2009

Fettbrännarmåndag!

Hejsan! Antar att massor med folk saknat mina extremt intresanta bloggar =) haha! Har nu flyttat till min nyköpta lägenhet o trivs som fisken i kakburken. Mer om denna lägenhet nästa gång när jag fått allt i ordning o kan ta lite bilder... ni som är alldeles för nyfikna kan komma hem o hälsa på o dricka ett glas morotsjuice men den får ni ta med själva!
Efter denna helg med diverse fett i alla dess former så var det dags att rensa ur ordentligt. Så jag gick upp kl halv 9 o satte mig på cykeln för att träna lite, det fick bli samma sväng som sist men tog vägen förbi farsan o montera en flaskhållare så blev exakt 41km idag.

Haha! Fan va muppig man ser ut! Hatar o använda hjälm! Men men.....när man cyklar o tränar själv kan det lät bli att man tar till ett o annat knep för att inte tänka på att det är jobbigt.. nu var det inte speciellt jobbigt idag så kändes faktiskt som man skulle kunnat cykla 2 varv på min lilla runda men hade tyvärr inte tid. Idag var det en gammal tant som såg ut att heta nått i stil med Beata eller nått som hamnade i skottgluggen =) När man svänger i Fivelstad mot Fågelsta så börjar det med en ganska lång backe... Beata låg på cykel nånstans halvägs upp i backen när jag skulle ta mig an stigningen.. då genast kom tanken upp i huvet som en tussilago på våren, tanken var ungefär såhär "alltså jag ska komma upp för backen innan tantjäveln" Haha! Det är med såna små fina tankar man får pepp att dra på o glömma att benen finns o vill vila! Men jag klarade det. Så hoppas man får många Beator framför sig i backarna på rundan sen.

När jag var klar med cyklingen så var det dags att med ilfart dra in till golfbanan o göra årsdebuten på banan i Vadstena.... men den behöver vi inte orda om så mycket, vill bara säga att det är en jävla tur att golfklubbor kostar ganska mycket, annars hade jag haft diverse avbetalningar o göra på driver efter driver =) Likaså gäller innebandyklubbor.. dom är iofs inte så dyra det är mer tur att man inte är nån kapitalist för annars hade nog en klubba suttit som en smäck över ribban varje måndag! Nu är det nattedags..... sov gott folk!

1 kommentar:

Golfarn som EJ blir tjurig på banan sa...

haha jaa ibland vill man slänga klubbera åt HEEEELV_ _ _. Men tycker att du får upp denna tanke alltför ofta tyvärr. Släpp kraven o njut o ha kul o lattja lite på banan ist e mitt råd =)

btw "kändes de" som att tanten du svischade förbi hade ett helt annat namn, kändes klockrent som ho hette Agda tyckte ja =). Joo sånna där knäppa tankar får ja oxå i mitt huvud iblann... Oki de va ju skönt att du hann före Agda upp då.... sånt där får man possitiva vibbar av - helt klart!

Japp du får vila innebandyklubban snart, e ju faan sommar ute, detta e en vintersport, o så får du utöka cykeldosen lite vet ja =). O så kan ja hålla me dig om att du inte va så jättevacker i den där hjälmen, hehe... men de e ju ingen som ä typ. Ska själv ta o köpa mej E nu när de valkas rollerbladsåkning mm.... Återstår o se om jag ser snygg ut i hjälm då =) LOL. Undra vad du tycker, hahaha