lördag 18 oktober 2008

Stor käft... igen

Jaha lördag morgen o lite dagen efter här i Jockes huvud... Igår blev det som sin vana trogen poker i Vadstena igen, denna gång var jag inte chaufför vilket är en smula roligare. Det har ju gått ganska uselt för mig senaste månaden i detta spel.... så på vägen in till Vadstena när vi passerade Vätterviksbadet var det nån som kläckte att det var dåligt med folk som badar eller nått liknande, så då var min snabba käft framme för andra gången o utlovade bad om jag skulle vinna pokern, första gången det hände var när jag utlovade bad om Modo skulle vinna sm-guldet för 2 år sen.. då blev det bad den 15 April. Och så också inatt klockan 2 blev det några längder i Vätterns fina mörka vågor, för jag vann nämligen pokern i storstilad klass! Med en j**la massa tur kan dock tilläggas. Minns speciellt en all in hand jag vann på, Jag går all in med K9... några lägger sig men sen hör man från andra sidan av bordet BAAAANZZZAI.. o ninjan slängs upp på bordet dvs 77 av Mikael. Oddsen på dessa 2 händer är ett litet övertag för 77 på kanske 52% eller nått.

Så läggs floppen upp o direkt smymtar en 7:a så man kan säga att det ska mycket till o överleva en sån hand för mig....MEN (läs detta som Tony Irving) dom 2 återstående korten av floppen är K o 9 så då tänds en liten strimma hopp o ljus men ändå det måste till ännu en K eller 9 för att klara det, har nog inte varit med om en sjukare flopp på en all in.. vissa säger att Jonte riggat korten igår, haha! Men det kom iaf en K på turnkortet o jag dubblade upp.. sen vetifan hur det gick till för helt plötsligt satt jag där man en JÄTTEstapel med marker. En annan grej som var riktigt skumt var att jag fick korten 66 3 varv irad när jag satt på Big blind.

Men kort o GOTT jag spelade ett riktigt bra spel kombinerat med turen.. Hade även en annan strategi igår som gick ut på att sätta lite griller i huvet på dom andra som tror att jag bluffar vart 12:e år.. om den tesen stämmer så blev jag väääldigt gammal igår.. haha!

En annan liten parantes var att jag fick ge igen på Dan som slagit ut mig 2 ggr senaste tiden.. minns dock inte just nu vad jag slog han med =) men det var iaf inte QQ denna gången.

Sista handen i heads up var iaf mot Henke o jag lyckades på nått konstigt sätt få in färg mot hans QQ..

Denna bilden är tagen innan jag slår honom =)
Ses snart igen boys and girl! Puss/ Jocke Frölander

7 kommentarer:

Johanna sa...

hehe du o ditt poker-spelande... Lyset väl snart dollar-tecken i ögonen på dig vännen! Puss killen

Anonym sa...

Inget foto från badandet?

Anonym sa...

Det fotot är inte från igår. Va jag vet var inte Madde med. Micke

Jocke sa...

Nej jag vet att det är ett äldre foto... men ändå innan jag slår ut honom =)

Anonym sa...

jag diggade iaf den snygga dykningen som en viss person gjorde!!!!

Anonym sa...

kul för dej me en härlig vinst igen då pöjk=). va ju jävlitt synn att ja inte va mää o fick se badpojken bada mitt i natten då! haha

se om flytet hänger i i kommande VPTn då =). all in

Anonym sa...

Stor käft, liten...?