söndag 12 oktober 2008

Äcklig finska o korkskalle

Jaha då sätter vi en bock i kanten av kalendern bredvid Helsingforskryssning som man nu klarat av. Som vanligt så blev det en händelserik tripp till grannlandet i öster... tyvärr så hade jag visst fattat fel o trodde man skulle komma till varmare nejder men ack så fel man kan ha. Helsingfors var lika grått o dimmigt som en morgon efter slaget i Lütsen =)

Klockan 11.10 i fredags satte man sin röv i ett säte i en buss med med en liten Viking Line skylt på.. o redan kl 11.11 var den första ölen uppknäppt. I takt med att ölen rann ner blev det mer o mer feststämning i bussen. När det sen var dags för matpaus i Nyköpingsbro så stod det "en såndärninga Drivers dog meny" (östgötska Per var i farten o beställde mat) på menyn.

Vi hoppar fram ett fåtal timmar........

Per plockar fram en flaska Whiskey när det är ca 1 timme kvar till påstigning. Som tog slut innan ens korken var helt avskruvad =) ( nej jag drack ingen whiskey)

Ännu lite senare.. Nu är klockan runt 18 tiden på kvällen. Det är karaoke i discot. Så känner att det rycker lite i dansbandstarmen så Jörgen o Jag river av " Jag vill vara din Margareta" inför en jublande o entusiastisk publik. Det hela filmades o jag kan erkänna att det lät bättre när man var full... haha!
Måste även ännu en gång citera Pölsa i Smala Sussie med hans välkända fras " Jääla oflyt hele tiin" Efter att jag lugnt o sansat skulle gå över dansgolvet o förbi ett bord med ett sällskap människor av lite äldre modell som antagligen skulle fira nånting. Jag ser i ögonvrån att det står en kypare vid deras bord med en flaska champagne. Så tänker lite snabbt att här ska det firas ordentligt. Hinner inte mer än tänka det sen smäller det till o Champagnen är öppnad.. o sen kan ni gissa vilken stackare som fick korken i huvet.. haha!

Nu kommer en lista med lite snabba fakta om resan: Fredag kväll, Jonas är trött i ögat o somnar kl 19... Jörgen pratar med nån Indisk kille på engelska o kallar honom för indian....Jag får för andra kryssningen irad en finsk bög efter mig, denna gång fick jag en puss på handen.. haha!

Lördag o det är karaokedags igen.. En fin tjej vid namn Ann-Sofie ska sjunga en låt o börjar med att fråga om det finns några svenskar i publiken.. JAAA ropar jag o jörgen som sitter precis bredvid dansgolvet, hon frågar då i micken om vi kan köra lite åt henne... o med öl i kroppen o sångrösten väl uppsjungen så är det klart man ställer upp. När hon sen helt oannonserat skickar ner micken till mig utan att jag ser vad texten säger på tv-skärmen plus att jag inte kan låten är det enda jag får ur i micken är ett " ehh vafan" då drog hon ganska snabbt tillbaka micken o sjöng klart låten själv.. haha! Hann iaf med en svordom på dom 2,5 sekunder jag fick ha den.


Sen blev det endel öl/Jäger o andra godsaker innan kvällen tog slut nånstans vid 2 tiden på natten o läggdags så man skulle palla bussresan hem som förövrigt innehöll en fet svettig äcklig finska.

Denna tant var nånstans mellan 40-60 år, finskpratande o ensam i bussen. Vi slog oss till ro i sätet sen satte det igång. Det började med en liten enkel hostning som sen eskalerade i nån sorts slemharklingar som blev rejäla hostningar o rossel.. man satt på helspänn o bara undrade när kommer kaskadspyan i nacken.... Men det lugnade ner sig efter en stund o det var då det började snarkas istället.. o då pratar vi inte om några små fina prinsessnarkningar utan rejäla tag. Kan kanske IOFS inte jämföras med mina snarkningar natten till söndag som nån jämförde med ett brunstigt får.. haha!
Nu är det dags o sluta skriva innan folk tröttnar på att läsa =)
Kort o GOTT.. det händer saker när man åker iväg såhär o har säkert glömt o berätta massor galna upptåg.... men det får bli nästa gång... Tack alla medresenärer oxå som förgyllde resan ytterligare! Chip Chip på er... / Jocke/Fårskalle/korkskalle

3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste säga att ni var grymma på karaoken!! :) Har du nån bula i skallen efter korken? Hahahaha!

Flickan sa...

Det ska ju va du (när det inte är jag för en gångs skull) som får korkfan i huvet!! hahahaha

Anonym sa...

gösses va grejer de hände på eran tripp=). Låter som de va hellyckat allting... måste ju säga att hade jag sett de där när kyparn sköt dän korken o den tog i dit huve, hade ja sett dä hade ja nog faan garvat ihjäl mej tror ja LOOOL=). Vet ju att du ä vass på att bjuda på dej själv, s+å är säker på att du vart en liten "favorit" bland vissa kryssare =)

o kareoke va inte dåligt, o t o m NÄSTAN 2 kvällar i raa alltså=). Trodde du skulle ställt dej upp o gått fram te na på scen o sjungit mää ju, de får du göra nästa gång!

är INTE avundssjuk på er hemresa me en sån kraftig, gammal o snarkande finska i bakhasarna... fyyy sicken osis!!

en bra resume över er resa i er blogg, va rolig att läsa.. de enda ja saknar är bingon, för inte faan missade ni väl den LOOOL =)