onsdag 8 oktober 2008

Äntligen

Jaha så var det då dags... som man har väntat på detta mycket trevliga ögonblick... imorse var det dags o skrapa rutan för första gången på denna vintersäsong! Hehe som ni märkt senaste tiden här så har det inte hänt så mycket man kan ta upp. Men snart drar alla mina grejer jag har inplanerade igång. Med tankte på det kalla vädret så ska det bli mycket skönt o dra till varmare nejder i helgen... stället där "the beer flows like wine" I`m talking about o warm place called Helsinki.. haha! En dag kvar o jobba sen ska det rockas på nån finlandsbåt ( tror det är Gabriella men inte säker) När vi ändå pratar om finlandsfärjor så kan ni hoppa över Färjan som visas på måndagar på kanal 5 för det kan glida förbi en Jocke där i nått avsnitt =)

Värt o ta upp är att jag för andra gången i mitt liv var på bio helt själv... Första gången var jag fyllechaffis till en dam för typ 12 år sen när dom skulle ha tjejmiddag på nån restaurang i Linköping. Då tog jag en bio för att slippa åka hem imellan. Gick in i kassan o frågade om dom hade nån film som slutade ca 23.00.. så jag fick en biljett till "Allt eller inget" o för ni som vet vad det är så är det en film som handlar om arbetslösa gubbar i England som börjar strippa.. haha! Jaha en manlig strippfilm.. vad får man för kommentarer om man som ensam kille gå in o ser en manlig strippfilm?? haha! Men visst den var helt ok iaf... Igår hände det alltså igen att jag fick ett ryck o dra på bio, bortförklaringen denna gång var att jag faktiskt fick en biobljett när jag för 2år sen skaffade volvokort.. så hittade jag biljetten för en vecka sen o den går ut på Fredag så tänkte att det är lika bra att använda den iaf.

Denna gång jag fick jag dock välja film själv.. så valet stod mellan Patrik1,5 o Tropical Thunder.... jag tänkte till en extra gång då jag vet att Patrik 1,5 handlar om 2 vad säger man?? fikusar,homos eller i folkmun helt enkelt bögar! Så för att inte missförstås o sitta själv o se en homofilm fick det bli Tropical Thunder ihop med 7 andra i hela salongen... Betyget blir blott en 2:a av 5 möjliga. Vet inte om det är jag som mognat eller om man är trött på denna sorts fjantiga humor.. När ska det komma en ny "Dum o Dummare?? Kommer nån nånsin göra nått så kul som detta mästerverk... nää jag tror inte det!
Hörs efter kryssningen då det säkert finns nått o berätta o kom ihåg "Äla valita, laita kansallis puku päälle"

2 kommentarer:

Anonym sa...

En dag kvar nu du! Ska bli GOTT!För övrigt anser jag att Färjan är det sämsta program som någonsin visats på svensk tv. Undantagen skulle väl eventuellt kunna vara det programmet du dyker upp i så småningom... :)

PS. Stackars Kristan...

Anonym sa...

Haha, ja tänkte faktiskt på det. Tänk om man ser någon man känner igen.....typ DU. Haha, aspackad....SÅÅÅ skoj!!!