söndag 8 juni 2008

Sommarvärme o stackars moppepojke

Vilket väder vi har fått i sverige. Men man är lite orolig för att värmen är här för tidigt. Det är ju ändå 5 veckor kvar att jobba. Men visst är det gött! Veckan som gick var det bara 4 arbetsdagar då vi firade sveriges nationaldag i fredags, för min del blev det med fest hemma hos far. Det var kul men dock inte samma drag som sist =) Men vi lyckades iaf med att dricka slut på ölen.... det föll sig så illa att vi fick dricka folköl mot slutet men far hade ju en bra lösning på hur man gör det till starköl som jag fick erfara. Han hällde helt sonika i whiskey i min folköl med orden "sådär nu är det 5 procent" haha! Som tur var så var smaklökarna redan bedövade så det gick ner det oxå.
En annan rolig grej som efter 5 års väntan är bruten är min förbannelse i golfspelet! ÄNTLIGEN gick det hela vägen i fredags! Finfina 38 poäng!!!!! Var på god väg att göra om bedriften i Lördags när jag redan efter 9 hål hade osannolika 21 poäng.. men orkade inte hela vägen i värmen efter en o annan chansning o utmattning! Ska kanske få med i sammanhanget att jag gick tillbaka till min Driver som numera inte är tillåten o tävla eller spela sänkningsronder med. Så måste köpa en ny igen! Chansningen med o köpa en Callaway utan o provslå den gick inte alls hem.
Vet fortfarande inte vad jag ska göra på midsommar men det finns lite planer som vi får se går i lås. Har även långt gångna planer på att köpa en husvagn =) Är det åldervarning på den?? haha! Men det vore kul o ha en. Är ju riktigt sugen på att dra till Dansbandsveckan i Malung igen.

När jag skulle åka hem från golfbanan idag så gick jag förbi denna moped! Vilket jävla öde! Tänk dig att man köper en moped o får en sån nummerplåt! Bläää.. hehe =)

Nu är även fotbolls-EM igång, måste faktiskt erkänna att jag gillar när det är såna här stora mästerskap när jag i vanliga fall inte gillar fotboll alls. Men nu ska vi heja fram Henke Zlatan o grabba till nått kul! Nu ska jag leta vidare på husvagnsfronten. Hej hopp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ärligt talat, JA det är lite åldersvarning när man funderar på husvagn. Men å andra sidan så börjar du ju bli lite till åren, så det måste väl ses som något helt naturligt, ett steg i utvecklingen helt enkelt...

Anonym sa...

JÄVLIGT SNYGG nr-plåt på moppen måste ja säga =). De va stort av dej o ta me den!!

förstår att du e husvagnsugen.. har märkt de på dej=). Japp malung vore en riktig höjdare !!!

"hårt" gjort av din farsa tycker ja me den "rävblandningen"... undra hur den smakade som sagt, men tur du va lite fuller o inte kände de rå !!

Gött att du hittat golfformen. Me en ny driver e du snart ifatt mej o Jonte, de e ja säker på. Du låg ju på par efter 6 hål sist... o låg hela 5 bättre då =)....

SVING ON / Patrese

Johanna sa...

Illa mannen... Du skulle klottrat över nummer-plåten =)