lördag 14 juni 2008

Idag gäller det!

Nu är det mitt uppe i Fotbolls-EM. Sverige vann som bekant sin öppningsmatch i Tisdags mot Grekland med 2-0, vilket var ett måste för att kunna gå vidare. Ikväll smäller det igen med den svåraste matchen i gruppen. Är det inte helt perfekt, Lördag, fint väder, ölen är kall, o Sverige-Spanien kl 18.00! Så kommer det lite fotbolls/ölsugna kompisar hit o gör mig sällskap. Ska bli kul! Bilden här togs när jag satt på Harrys o såg på Spanien-Ryssland i Tisdags innan Sverigematchen. Ja ni ser rätt jag sitter helt själv... haha! Skulle ringa o boka bord men det var fullt men så hade dom ett drop in bord som vi tänkte att går vi dit tidigt så kanske vi har chans på det... vi hade en ganska bra chans =)

Veckans outfit presenteras i samarbete med Electrolux. I denna kreation ser vi den gode Jimmy iförd en overalliknade helkroppsstrumpa i plysch. Lägg speciellt märke till den lite utsvängda höften o den tillhörande luvan i samma material.


Nu börjar det närma sig husvagnsköp. Ska till banken på måndag sen är det bara börja ringa runt på lite olika modeller. Jag har sett ut en som är perfekt så hoppas den finns kvar o att den är fin. Sen ska det campas =)

Har nu varit nere o kollat av läget vid Vätternrundamålet o det är inte utan att man blir sugen o göra en repris från 2003 o ytterligare en gång försöka ta sig runt denna insjö. Ska höra mig för lite i kompiskretsen, men jag ligger isåfall redan efter i träningen , vissa kompisar är så att säga nästan alltid "ute o cyklar" Nån som är sugen?? Bilden ovan är en sliten men mycket glad Jocke som förövrigt ser ganska muppig ut efter målgång.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade ju tänkt cykla i år, men det sket sig på tvären. Men jag söker en kollega till min femte runda som kan tänka sig att cykla tandem med mig. Har en runda kvar innan min femte.

Johanna sa...

Shit vad sexigt det är med grabbar i cykelbyxor... haha

Anonym sa...

Ser redan nu fram mot nästa blogg (då ja misstänker va de blir för bilder) hehe. Hmm jaa nån jävla gång ska ja ju köra rundan har ja ju sagt te mej själv när ja flyttade hit så de kan nog bli att ja hänger på då isf!! Körde ju 98 men hade ju ont i arshört i E vecke nästan. Men va ju så grymt dum i huvet o bara hade tränat EN GÅNG (13 mil). Men ja klarde åt iaf, men håller ju me om att man e bra dum i huvet o idiotenvis när man gör en sån grej!! Men me lite träning kanske de kan vara en rolig grej, så ja skulle nog kunna tänka mej att hänga på isf känns de som!!

Jaa mkt vidriga kort har man ju set i sina dar, men en Jimmy River i sån där dräkt tog nog nästan priset=). Bland de vidrigaste ja nånsin sett faktiskt, hahaha

O matchen från i onsdags på harrys va ju me en höjdare faktiskt... sicket jubel när "vi" gjorde mål o så, o vilken prestation av mannen som av glädje slängde sverige-tröjan upp i de fria för att sedan fastna på en å diskokulera i taket, hahaha... Tror itne han skulle göra om ett på 10 försök!!

Föresten, glömde ju o kolla igårkväll om den hängde kvar!! Men ja hade ju fullt upp me o stå på egna ben iofs.... tog ju en rejäl DYNGFYLLA igår sägs de ju=)

Anonym sa...

Haha, ligger på golvet med kramp i magen av skratt när jag ser den första bilden!! Du ser verkligen ensam ut... :) Jag tänkte cykla VR om 2 år, 2010, duger det åt herrn? Nästa år har jag nog ingen tid att träna..