söndag 1 juni 2008

1 JUNI

Nu är det redan 1 Juni o jättevarmt o skönt, Har haft en bra o innehållsrik vecka med allt från bad till kulturhistoria. Det får bli en form av fotoblogg denna gång då det är för varmt för att tänka ut ett bra innehåll =)Tog denna bild när Jimmy o jag satt en stund o slappa på en bänk i Varamon i Torsdags. Tog även en fika på Sjövik.. det var mycket GOTT =)


Igår Lördags var det en mycket rolig dag med halvbra Golf o en helbra fest! Tack Tommy o Sandra för den... denna bild föreställer en ganska sliten festvärd! Nästa gång får du lyssna på den rutinerade Jocke o inte blanda o dricka allt du kommer över för då blir det såhär.. hehe!
Apropå golfen så blev det 30p vilket i sig är godkänt i den värmen som var men jag hade mycket bra 20 p efter 9 hål så känns ändå lite halvsnopet. Kom oxå en besserwissergubbe o gick med sista 9 hålen efter att Jonte lämnat in efter första 9 pga av att han lyckades göra en "Jocke" med sin wedge (man slår en klubba med full kraft i sidan av bagen o lyckas så av drivern)


Idag Söndag har jag suttit en stund i Nordens Största insjöbad Varamon o fått en liten röd näsa o även tagit premiärdoppet i Vättern. Det var avsvalkande o skönt i denna hetta.


Har även gjort nått högst ovanligt, åkte ut till Österstad o såg det heta mötet mellan Österstad-Ödeshög! Vilken drabbning, vilken kamp, vilken match.. vi höll iaf ut en halvlek o fick se ett ruggigt skott av Grebogossen Rikardo Patrese, som tyvärr räddades genom att Ödeshögs målvakt låg som en rem i luften o skyddade sitt kryss.. hehe!

Nu ett stycke kulturhistoria. Efter att ha sett första halvleken av den heta matchen så drog vi oss vidare till Birgittas udde för att utforska marken där o fick även svettig cykeltur dit.

Till sist vill jag även hälsa till Lisandra o tacka för gratulationen i din blogg den 12 April som jag missade o som jag fick skäll för igår =) det var kul att du kom på en helg när jag kunde vara med o festa!! Jag var väl inte så jobbig o farlig?? hehe! Så vill jag slutligen gratulera Ida för vinsten i pinnarätartävlingen, du var bäst =)
Nån som har ett tips på vad man kan göra på midsommar? För jag har inga planer än så länge!
6 Veckor kvar att jobba! Måste även undra vad som hänt med pollen i år.. funkar inte erat gift längre?? hehe! Jag var upplagd för en riktig kamp med allergi men det blev typ 1 dag.. töntar!!









3 kommentarer:

Vildängel sa...

Tack tack.. Fan vad kul vi hade igår.. Mer sånna fester i sommar.. *ler* O tack för att du var min assistent.. Puss o kram

Anonym sa...

uj d va en händerserik vecka du vart me om!! Japp ja instämmer i de mesta (som ja varit me på). Missade ju "tyvärr" medeltids-besöket på ulvåsa, haha

STORT TACK Tommy o Sandra som sagt för den mkt trevliga festen igår... va kanonskoj, men synd att värdherr´n drack lite för fort som sagt=)

golfandet va me speciell... dels fick ja se en "jocke", men vart orolig då ja ska tävla mään på sö, men han ska ha en driver tills dess säger han=). Va ju även ganska speciellt me besserwissergubben som kom sista 9. verkligen speciellt måste ja säga.... många kommentarer bidde de ju=), men ack va duktig han va!! Därom råder inga tvivel!!

jaa tänk va nära att ni fick se ett mål på östvalla!! Kul att ni kom o kikade iaf=). hade ju varit prickarna över ö(t) om ja fått in bolluslingen i krysset me... va faan inte långt ifrån=)

en rolig blogg att läsa måste ja säga.... kul me bilder o så (de kunde ju faktiskt varit nån bild till från en kille som cyklade (lr försökte cykla iaf), men kanske lika bra att den bilden inte blir offentlig, haha

men som sagt, kul me bilder i bloggen!! Fortsätt så / MVH Rikard Jerrevång

Anonym sa...

Nästa vecka ska jag spöa dig i minigolf!! :)