onsdag 2 april 2008

Jag får ta ett banklån!!!

Ha en bra semester o ledighet Pihl! Den är du värd efter en hel säsong! =) Stackars lilla Andreas fick inte bara en avstängning på hela finalserien utan oxå 65 000 kr i böter! Men nu läste jag att LHC klacken ska börja en insamling till honom, o då kan man fråga sig varför då?? Ska det verkligen behövas?? En kille som tjänar över 100 000 i månaden sitter o drar en snyftare i tidningen o säger att " snyft jag får väl ta ett banklån snyft"! Jag vet att han självklart inte bett klacken o göra detta men tar han emot pengarna så skulle jag tycka att det var pinsamt! Lägg oxå till Janne Karlssons uttalande om att "tur att inte stening fanns i straffsatsen för då hade han fått det" o nästa fras "hade det varit en annan klubb så hade inte straffet blivit lika hårt?? Vaaa???? haha! Jag tolkar det som att Janne vet om att han är tränare för det mest hatade hockeylaget i sverige eller?? Det är ingen slump att det finns en klubb på Facebook som heter " Jag hatar oxå LHC" o jag lovar det är inte jag som startat den! =)

När vi ändå är inne på ämnet så måste jag bara ta upp fenomenet o krönikören Rooney Jerrevång på Östgöta Corren! Jag har inte glömt dina krönikor från förra året om att ingen i Modos hemmapublik är värda nått SM-Guld! Du pratar om sveriges sämsta hockeypublik o den mest blåögda! Tycker du ska ta dig tid o sätta dig ner i Cloetta Center o lyssna på hemmaklackens ramsor om rasism hån o könsord o inte bara sitta o fundera på hur du ska håna bortalaget i nästa dags krönika! O ska vi snacka vidare i ämnet blåögdhet så kan du ta fram dem senaste veckornas Corrar o läsa din egen krönika!!

Nu återstår bara o säga Lycka till till finallagen! Blir förmodligen HV71-LHC! Jag hoppas Hv får guldet som dom är värda efter en imponerande säsong. O till LHC kan jag bara säga Må bästa lag vinna... får se om pengarna räcker till ett Guld i år!
Tack o hej från Jocke Jerrevång!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte ta o skicka en insändare till Corren..? Skulle va kul! :)

Johanna sa...

haha du är klockren mannen... Instämmer helt med föregående talare... förrutom det sista då... Nu sätter jag mina tummar på LHC =) Såja gubben... inte blir arg o spydig nu =) Puss

Anonym sa...

hmm, måste säga att du e en god skrivare kamrat!! Håller me dej i vissa grejer faktiskt, men eftersom ja håller på LHC håller ja ju inte me om allt iofs, hehe

Klacken kan ja hålla me om e lite barnslig o halvusel, så långt har du rätt. Men lirar LCH som de 2 sista matcherna dom gjorde mot Färjestad ska faan HV få vara bra om de ska vinna guldet!! Tror faktiskt att de e Linköpings år i år faktiskt!! Kanske en liten vadslagning på g !? Ja har ju revanch ju =)

Anonym sa...

En bitter modo kille...
Mer kommentarer behövs inte, hahaha!!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jocke sa...

Anonyma fegisar! men i detta fall fattar jag Frida! Är inte bitter bara trött på Jerrevångs skitsnack! Ska byta tidning snart!

Anonym sa...

Gulle dig!!
Puss
Ha en toppen helg nu och ladda för SM FINAL!! =)