lördag 12 april 2008

Fyller år!

Så var det Lördag den 12 April o min 32:a födelsedag! Grattis Jocke!!!!! =) Igår var jag i Cloetta Center o såg LHC-HV71 i den 3:e finalmatchen, det gick ju bra till slut iaf. Började riktigt illa med Linköpingsmål redan efter 17 sekunder! Men HV reste sig o kunde till slut vinna i sudden efter 3-3 under ordinarie tid.
Jag sa upp prenumerationen på Corren i veckan nu... trött på Jerrevångs krönikor, ska börja med MTVT istället. Skickade även ett lite syrligt mail till Rooney Jerrevång som jag fick svar på igår, vet inte vem som vann ordväxlingen.. det får ni bedömma själva.. haha! Kopierar mailet här:>

Hej! Som Modofan o mycket hockeyintresserad måste jag jag få yttra några rader! Jag har inte glömt vad du skrev i dina krönikor förra året om att ingen i Ö-vik är värda nått SM-Guld! Du pratar om sveriges sämsta hockeypublik o den mest blåögda! Tycker du ska ta dig tid o sätta dig ner i Cloetta Center o lyssna på hemmaklackens ramsor om rasism hån o könsord o inte bara sitta o fundera på hur du ska håna bortalaget i nästa dags krönika! O ska vi snacka vidare i ämnet blåögdhet så kan du ta fram dem senaste veckornas Corrar o läsa din egen krönika!! Sitter o läser i Aftonbladet att Mike Helber har helt sonika gått ner o skällt på klacken som befann sig i Kinnarps arena igår efter diverse personangrepp på Stefan Liv om hans uppväxt. En eloge till Helber! Jag är född o uppvuxen i Östergötland men nått LHC hjärta kommer jag aldrig få!> > Tack För ordet från en FÖRE DETTA prenumerant/ Jocke

Rooneys svar:
...nu ska du inte ta i. Modo-spelarna var visst värda sina guld, det var publiken som inte var värt att få fira. Det finns en klick i LHC-klacken som jag uppriktigt skäms över, vilket jag påtalat vid åtskilliga tillfällen. En sak till, om du retar dig på mig är det inte då lite barnsligt att därför tycka illa om LHC? Weinhandl och Co är faktiskt Sveriges bästa lag vad jag än skriver och vad du än tycker.../rooney

I veckan var jag med om en ganska äcklig upplevelse: Kom in på en toa på jobbet o det var nån som inte använt toaborsten så tänkte att jag byter toalett o gick in på nästa! Sagt o gjort går in på nästa toa stänger dörren låser o öppnar toalocket.. om den första toan bara var nån rand i så var denna stol så att säga välfylld längs hela sidorna över vattnet o hel-lackerad! O dom som känner mig vet vad som händer då, är ganska kvacklig så det börjas hostas o ögonen rinner o riktigt nära spyan.. men tänker att måste ta mig ut från denna toa o in snabbt som fan i den bredvid o bara hoppas att ingen ser mig! Det värsta som kan hända i detta läge är att nån står på kö utanför o ska in, så jag var beredd med kommentaren: Det var inte jag!!! O hur troligt skulle detta vara?? haha! Men hade tur denna gång... ingen var utanför så jag gled snabbt o smidigt in på toan bredvid! Måste säga att jag beundrar städtanterna på jobbet som får utstå ett o annat "skit" =)
Ikväll ska födelsedagen firas med lite öl o ja just det Harrys. Släkten kommer sen när jag flyttat o firar mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Måste än en gång berömma ditt skrivande!! Du är vass vid pennan faktiskt=). Även om ja inte håller me dej i allt du sände te Jerrevång så va mkt av skrivandet helt okej. Jäkligt coolt att du mailade honom faktiskt. O kul att han svarade o hans svar tyckte jag faktiskt var helt okej oxå!!

Finns ju ingen på MTVT som yttrar sej så dant som Mr Rooney iofs.... men lycka till i din nästa tidning nu rå o sup inte ihjäl dej nu på din 36-årsdag, men hat JÄVLIGT KUL ikväll iaf=)

MVH en som jobbar !!!!!!!

Anonym sa...

Måste hålla med Rooney..LHC är Sveriges bästa lag vad du än tycker! :) Även om halva mitt hjärta tillhör ett annat lag numera... :) Hoppas du hade en bra födelsedag iaf!! Firade dig med pompa och ståt här uppe, synd att du missade det...! :)

Anonym sa...

Ja du Jocke. Grattis, snart 35 då... Du e en jävel på att använda pennan-Bra gjort mannen. Men varför MTVT? Står inget vettigt där i iaf. Skit i tidninegn. De finns att läsa på nätet=)
Jag är inte förvånad över toabesöket du beskrev. Vilka idioter är det som står PÅ toan å utför sina behov??? Jag skulle inte vilja städa toaletterna-fy fan

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Aluguel de Computadores, I hope you enjoy. The address is http://aluguel-de-computadores.blogspot.com. A hug.