torsdag 22 januari 2009

Paparazzi

Igår läste jag i tidningen att Lars Ohly skulle komma till fabriken o prata med facket o Eluxpersonalen om senaste tidens varsel. Då såg jag mig chans o tjäna lite extra stålars genom att agera Paparazzifotograf. Så med kameran laddad o kamoflagefärgen i ansiktet gick jag ner o gömde mig i matsalen o hoppades på det bästa. Tänkte att om jag köper lite stekt fisk med remouladsås så smälter jag in i miljön. Tanken var god...maten smakade inte kattpiss heller för den delen. När jag just stoppat in den sista fiskbiten i munnen händer det. Lars Ohly står i matkön. Nu är goda råd dyra!! Snabbt upp med min systemkamera Sonyericsson K610I =) Han närmar sig.. hjärtat bultar lite snabbare, måtte han inte se mig! Håller lite diskret upp kameran bakom högen av grenar o kvistar jag har kamoflerat mig med o knäpper det första skottet...resultatet blev kanske inte riktigt vad jag väntat mig:
Men skam den som ger sig, Gjorde ett nytt försök..siktade lite bättre denna gång men tror jag blivit blåst när jag köpte min kamera..blir inte alls så klara o rena bilder som man såg på reklamen:

Här är han iaf! Vet dock inte om det går att sälja bilden =) Det är iaf en kändis. Hehe! O för er som inte vet vem Lars Ohly är ( Rikard) Kan jag berätta att det är inte landshövdingen... det är partiledaren för Vänsterpartiet för satan.. haha!


En annan som mycket väl visste vem Lars är kommer bild på här som även fick en lång pratstund med honom, det diskuterades företagsekonomi, det dåliga fiskebeståndet i Östersjön, Obamas roll i Irak o annan matnyttig fakta:


Såhär glad var han efter det mycket givande samtalet. Dan blev även inbjuden till Rosenbad till nästa års julfest med Vänsterpartiet men tackade nej på grund av att ingen annan hanterar material som han o är oersättlig i fabriken =)

Över till en helt annan grej...såg nån rubrik om att det var bloggkrig mellan Blondinbella o Katrin Zytomierska...o det verkar visst vara det mellan tjejer i min närhet oxå... Vad hände med att slå varandra med handväskorna eller klösa varandra i ansiktet?? Förresten ringde min barndom o ville ha tillbaka sin hink o sin spade så vi kan leka allihopa i sandlådan!!!

Imorrn drar jag till Gbg...

Tjipp ohoj seglarvänner!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hade det inte varit enklare att bara skriva "press" på en bit papper och sagt att du var från Expressen? Jag lovar han hade gått på det ;)

Jonas Öhrman sa...

Haha!
Vet inte Patrese vem Ohly är eller skoja han bara?

Dan såg förbannat rolig ut på kortet!! =)

Anonym sa...

Jaa det är alltid lika roligt att läsa din blogg :)

Johanna sa...

Du är klockren.... Stolle =) Puss

Anonym sa...

öh.. beppo! =P vem bryr sig om den fjanten... haha
Ta de lugnt i Götet kompis o skydda huvudet!!! ho ho... tjipp

Anonym sa...

klart ja vet vem han är!! Har förklarat problemet me min mobbe för blogginnehavaren, o visat att mmset inte kom fram o sa bara att jag viste att Herr Björnen Eriksson skulle dit o kolla batterinivån o så på alla städtruckar=).

För övrigt måste jag berömma dej skolpöjk för du börjar styckeindela bättre o bättre så vi äldre kan nu läsa utan att kisa ihjäl oss....TACK=)

En fårtacke för den rolie tiin en va mää i Götet. Va mkt lyckat....nu drar ja te Sälen o har minst lika roligt får vi hoppas....

Måste ju berätta för alla läsare när vi blev bjudna på öl på bussen av roliga Göteborgare!! alla fick var sin öl, drack upp o de undrade om vi ville ha mer. Nej tack sa du... o dom bara. men alla ni är väl inte lika gamla som han (o de menade jocke då) ni andra ungtuppar kan ju ta varsin öl till, hahahahaha, den va rolig tyckte jag=)

Somnade gott sen när ja kollade text-tvn o såg den sista matchen hur den slutade som gick sent igårkväll..... Kör vackert hem från Götet o hoppas din Eva-Lena guidar dej rätt så ni hittar hem, hehe