torsdag 8 januari 2009

Nytt år!


Efter många dagars ätande ölande o slappande så blev det till slut ett nytt år! 2009. O man undrar ju en stilla tanke vad detta år har i sitt sköte?? Personligen har jag inget planerat förutom Göteborg den 24 januari o vätternrundan i juni, men hoppas såklart på Malung vecka 29 o Sunne nån vecka efter med husvagnen.
Fick höra idag att det visst är en finanskris i världen =) Fick även erfara det när jag skulle åka till ett ställe o städa.. detta ställe ligger nån kilometer från elux så jag får åka ute med maskinen i kylan. Men när jag kommer in där så ser jag till min fasa att det inte är en käft där o allt material bortplockat, stället har gått i konkurs! Tack för informationen.. haha! Jag hade kunnat slippa åka denna jobbiga väg på en inte alltför snabb städmaskin o frysa arslet av mig!
Många är frågorna som ställs i o med det nya året!
Får man behålla sitt jobb? Lyckas Modo undvika kvalserien? Kommer jag göra nån "Hole in one"? Kommer jag lära mig nån ny paradrätt?? Får jag nån ny favoritfilm? Kommer Jörgen äntligen köpa en folkdräkt med knätoffsar?? Kommer dörren i pokerlokalen att hålla hela säsongen?? Kommer Frode köra på mer än 3 rådjur?? Kommer Rikardo lära sig hur en näsduk fungerar?? Är det nån som vill pussa Grodan?? Lyckas jag cykla Vätternrundan under 18 timmar?? Ska Trollehatt lyckas kvittera i utslagningar i pokern?? Kommer det blir World Peace??
Ja frågorna är många o bara 2009 har svaret!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hör på nu mannen! Jag vet inte ett skit om antalet rådjur han ska köra på, eller hur många timmar du tänker ta på dig runt lilla sjön vättern...Men en sak vet jag, å det är att Jörgen, även kallad knätoffsen INTE kommer skaffa sig en folkdräkt med just knätoffsar. Jag har en folkdräkt, och till den är det inga toffsar-ledsen=) men, i sommar kanske vi ska ta en liten fest här med folkdräkter å dragspelsmusik...hehe

Vildängel sa...

Ujuj låter som om Jörgen e liiite arg.. Men ja tror du skulle kunna vara rätt söt i knätoffsar..

Grabbar!!?? 27feb gör vi om fest hemma hos ida innan vi dansar oss till parken för scotts o lars kristerz eller??

Anonym sa...

hmm jaa du fick ju faktiskt näsdukar i julklapp (undra varför), men vet i faan om ja kommer att använda dom. vi får la summera 31dec o se!! Jaså Frode kör så dant alltså så djuren e i fara !? Hmm jag tror definitift att Jörgen köper de där grejjera iaf. Är övertygad om att nån kommer pussa Grodan o hoppas verkligen att de blir Malung... är ju faan årets höjdpunkt ju=)