tisdag 29 juli 2008

Sunne avklarat

Då har man varit ute o campat igen. Denna gång var målet Sunne o Fryksdalsdansen i soliga Värmland. Iden till detta kom när vi satt hemma hos mig förra torsdagen o tog en vanlig semesteröl o skulle ge oss iväg till Sjövik en stund. Vi gick in o tittade på Kolsnäs Camping o upptäckte att det fanns några ledliga platser kvar. Så vi bokade den online o betalade direkt så fanns det ingen återvändo. I onsdags bar det sen iväg efter jag o jonte o patte spelat en golftävling men den kan vi lägga till handlingarna direkt.. hehe! Vi packade Adrian tankade upp Renaulten o gav oss iväg. Allt gick enligt planerna ända tills vi kom till Karlskoga, då hände det som jag bävat för skulle hända när jag har husvagnen på släp. Ännu en tändspole sa upp sig på bilen. Men skam den som ger sig, medans finnen satt bredvid o lät deppig så gjorde jag allt för att pigga upp honom o sa att vi ska komma fram sen får vi ta problemen när vi ska hem. Sagt o gjort dom kvarvarande 3 franska cylindrarna fick bekänna färg. O man såg hur tankmätaren rörde sig snabbt nedåt. Men vi lyckades o väl framme satte vi upp förtältet o sen tog den första välsignade ölen o bara slappade.

Vi hade nog campingens största plats till min lilla vagn. Med 10 m till kök o toalett/dusch så var allt kanon. Det som skulle bli en avslappnad första kväll på campingen slutade med ca 20 pers i förtältet o en sönderfestad brassestol =)

2st glada semesterfirare innan man antog färgen som en dansk flagga =)

När det sen blev torsdag började vi dagen med lite sol o nån öl slank ner. Sen gick vi vidare ner till området o köpte ett 3 dagarsband till Fryksdalsdansen. Sen hem o satt o värmde i tältet o såg fram mot att rocka till Norges bästa dansband Ole-Ivars...
Va bra dom var.. finnen o jag stod längst fram bland alla norrmän o tjoade. Pratade lite med han som spelade Saxofon o diverse blåsinstrument. Var tvungen o veta om dom skulle köra sin paradlåt " Kongen av campingplassen" o han sa vänta bara den kommer snart. När den sen kom blev det allsång på hela dansgolvet, Verkar som den låten är populär i Norge oxå.
Dagen efter var det dags o göra stan osäker o handla lite föda o ta ut pengar. I kön kunde jag inte hålla mig att fota denna kille från Räddningstjänsten till Rikard. Han hade en jättesnygg hjälm när han stack iväg på sin tjänstemoped =)

På fredagen kom 2 tjejer som Jimmy känner o bodde med oss resten av helgen, det var kul o slippa bara umgås med finnen. Har lagt märke till att jag pratar flytande norska när jag får i mig öl... haha! Bredvid våran husvagn bodde familjen Syversen med Pappa Willy Mamma Eva o dottern Heidi. Så på lördagen när vi skulle gå iväg till sista danskvällen gick jag bort till deras husvagn på vinst o förlust o räknade med att bli dumförklarad o fråga om dottern skulle med till parken.. o fick det oväntade svaret javisst det vore morsomt.. haha! Det var en mycket trevlig familj iaf... efter parken satt jag o prata med familjen i deras mycket lyxiga förtält, o jag kom på mig själv efter en stund att jag förnorskade min svenska så det lätt sådär glatt o kul som norrmän låter. Mamma Eva skrattade endel o Pappa Willy gav mig en lektion i uppsättande av förtält... antar att han hade stått o kollat när Jimmy o jag slet i vårat anletes svett där o försökte få upp det.

Heidi gav mig namnet Ronaldo för mina stora fotbollstalanger som vi visade prov på på dagarna utanför tältet med en badboll =) Det händer så mycket när man är ute såhär... så kommer jag på nått skoj jag missat så kommer det i ett senare inlägg.. nu hägrar Varamon! ha det gött!

4 kommentarer:

Sandra sa...

Fan vad bra ni har haft det då!! Kan inte låta bli att bli lite avis...gammal campare som jag är!

Anonym sa...

Låter som ännu en goo campingsemester.... denna gång fick man ju ej vara me (då ja själv va tvungen att vakta brandmoppen på hemmaplan) men kul o läsa att du även fick sköj me finnen ( o de kan väl knappast misslyckas när man e me denna roliga man, hehe )

Skulle va kul o höra din norska nån kväll faktiskt =). Hmm, måste säga att de va en anorlunda brandkår de verkar ha på västsidan....hur faan kan en brandis ta en tjnstemoppe o ta ut pengar o stå sådär me en hjälm på sig *garvar* (kunde ju tro att de va klintland han jöbbde på) LOL. Förstår att ni garvade åt ett, vem hade inte gjort de=)

Gött att de löste sa me gröne bilen då o att du i fortsättningen har me dej en liten mejsel o en spole när du ger dej ååå nånstans !

Förstår att ni mådde te Olle Ivars. Finnen ringde ju flera gånger o lät smått lyrisk i sin röst... ungefär som en 4-åring gör på julafton när han hämtar ett paket av tomten:)

avslutar me o citera va finnen sa när han stoo typ 3m från "drömorkestern"

-ÖHH PATRESE, JA STÅR 3m FRÅN OLLE IVARS NU.... HÖR DU DOM ELLE, FAAN VA BRAA DOM ÄÄ RÅ (allt medans ja garvade i ar sie av luurn)

Andreas Svensson sa...

du måste väl vara kongen på campingplassen nu eller???

Anonym sa...

Låter som att du haft det roligt!! =)

Spelat nån mer golf då??