tisdag 8 juli 2008

Nu är det nära!

Nu är det 2,5 dagar kvar o jobba sen bär det iväg till Malung o Dansbandsveckan. Ska bli riktigt kul. Håller som mest med o förbereda vagnen för dessa 35 mil som ska åkas. O sen är det bara o hoppas att det blir lika kul som förra året. Var med om en ganska skojig grej idag på jobbet. En annan kille som ska med till Malung stoppade mig på jobbet idag o sa att han ringt till campingen i Malung o där hade han fått svaret att det var fullt på hela campingen o att det verkade helt kört o få en plats. Så blev lite nervös att hela årets planering gått i stöpet. Men sa till killen mest på skämt att jag lovar att det finns platser om jag ringer =) Sagt o gjort ringde upp campingen med min vanliga trevliga ton o presenterade mig som Jocke från Motala o sa att jag planerade o komma upp till helgen. O fick svaret av Nicole på Malungs camping att det finns massor med platser både med o utan el till mig.... gissa om den andra killen bredvid blev sur då... haha! Vilken charm jag måste ha.. vilken charm!!! =)

Hörde en ganska rolig undersökning på Mix Megapol idag på jobbet. Den handlade om vad folk mest önskar för låtar på sin begravning. I Australien var den mest önskade låten lite otippat "Highway to Hell"... haha det är humor. Andra låtar som kom på tapeten var "Another One Bites The Dust" o "Wake me Up before You go" Undrar vilken låt jag ska ha.. hmm... den tåls att tänkas på o förhoppningsvis kan jag tänka ett tag till =) Får återkomma i ärendet. Har ni nån speciell låt som ni skulle kunna tänka er?

Veckan som gått har varit bra som vanligt. Man går mest o bara vill att det ska bli semester o bättre väder. I fredags var det dags för barbados på harrys som jag o Suss planerat typ ett halvår tillbaka o gå på. Verkade först som det bara skulle bli hon o jag men det trillade in en efter en här o blev iaf ett litet gäng till slut. Ledsen Suss att du fick genomgå allt detta killsnack men du kanske satte dig in mer hur killar tänker i grupp... så se det som en utbildning i den manliga hjärnverksamheten.. haha!
Fick förfrågan om att vara "chef" på jobbet 3 veckor i Augusti så det var bara att tacka ja. Nu ska tanterna o sommarjobbarna få veta att dom lever.. haha! Inga mer rökpauser på arbetstid o inga mer 1 timmes frukostraster nu ska Jocke peka med öppen hand =) Men chef kanske var en liten överdrift ska bara ta hand om chefens telefon. Jag är nog inget chefsämne.
Kom på nu att jag inte nämnt "skoputsarskämten" på ett tag men vill inte vara tjatig för jodå dom håller på än. Det senaste var igår faktiskt.. men då sa jag till killen att "det där har jag aldrig sett förut" för det roliga under dessa 8 år på städmaskinen är att alla tror dom är först.
Nästa gång jag skriver då är jag nog hemma från Malung o sitter o planerar nästa tripp med vagnen. Klart redan nu är Sköna Gröna Grebo festivalen som jag ser fram mot med nöje. Stein ska stolt visa upp sin hemby.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir kanoners me Malung... men räkna me att de bara e en liten smula av va Sköna Gröna Grebo kommer att bli =)..... OJ OJ OJ !!

Anonym sa...

Haha, ja utbildning va ett bra ord! Men tyckte det gick hyffsat iaf. Men det är klart, får jag välja så föredrar jag tjejsnack...eller blandat... :) Ha så kul i Malung!! Och du... Sköna Gröna Grebo??????????