tisdag 8 september 2009

Mitt liv som Kenyan



För att först svara på frågan från tidigare inlägg så blev svaret att det blir att cykla igen. Jag är alltså så dum i huvet så jag har anmält mig till Vätternrundan för 3:e gången!! Man kan inte säga att jag är allt för sugen på det just nu men jag övervägde o tänkte en extra gång o tror att jag kommer bli sugen ju närmare sommaren kommer. Det är trots allt kul att cykla genom Vadstena o ta emot folkets jubel..för att inte tala om att korsa mållinjen! Obeskrivligt!
Men just nu har jag mot alla odds fått smak för att helt enkelt vara ute o springa! Fråga mig inte hur detta gick till, har alltid tyckt det är skittråkigt o bara springa. Men nått har hänt o kan såklart delvis tacka min PT Anna som till en början tjata med mig ut....o vem kan säga nej til en söt blondin som hare.. haha!
Men nu senaste tiden känns det som det är jag som tjatar ut henne o när hon inte kan så är det bara plugga i radion i öronen o springa själv.
O ja det har gett ett fantastiskt snabbt resultat. Om vi går tillbaka 3-4 veckor precis efter semestern så orkade jag inte springa 2km utan o stanna o gå o i snudd på behöva syrgas. Sen gick det 2 veckor o jag blev skitstolt när jag kom runt hela varvet i Råssnäs utan o stanna vilket var 4 km.
Men nu rinner det på i ett rasande tempo o med lite tjurskallighet o tävlingsinstinkt har jag till o börja med springa 4 km på i mina mått mätt en ganska bra tid på 19,47. Men vi är inte klara där, förra veckan sprang jag 2 varv alltså 8 km för första gången. Men den riktiga MILstolpen kom idag.. då jag sprang en mil... EN MIL! I mångas öron kanske inte så svårt men för mig en riktig bedrift!
Så nu dröjer det inte länge innan jag kan ställa in mig i Kenyanernas tappra skara =)
Har ännu inte hört nått om jobbet.. så räknar fortfarande med att sluta, hoppas på besked imorrn!
Sist vill jag Gratulera en nybliven kärring! Grattis Maria o tack för alla problem du vållat med din fest!! Haha! Ses på Lördag... med eller utan kläder =)

2 kommentarer:

Maria sa...

MEn åh baby=), nu blev jag alldeles rörd. Tackar=). Och vansinnigt kul ska vi ha på lördag och du kommer såklart vara snyggast av alla. Puss på dej

anna sa...

Söt blondin... ja du verkar spana in mig riktigt ordentligt när vi springer... med tanke på att jag faktiskt inte varit blond de sista månaderna.. :P
Vi siktar på gbg varvet i vår.. alltså 21km! hälsar PT