tisdag 30 september 2008

Titanic



Som ni alla vet så kör jag städmaskin på Dometic/Electrolux eller ska vi kalla det för Titanic..?? Känns just nu som det kommer bli jag som står där o spelar fiol eller kastar in kol i pannan med endast en liten rökpuff som resultat när skeppet sakta sjunker till botten. O allt på grund av United States of Americas mycket usla ekonomi. Som det är nu är alla på Dometic lediga på fredagar, o nu är det på tapeten att Electrolux oxå ska införa lediga fredagar ett tag men då kontrar Dometic med att införa lediga torsdagar och lediga hela vecka 51 52 och vecka 1... Vad kommer hända med mig?? Jag behöver folk som skitar ner!!! Haha! Ska jag sitta där inne själv i en gigantisk fabrik med en pannlampa o ratta min American Lincoln fram o tillbaka i onödan?? Frågorna är många nu när man bara sitter o inväntar krocken med det stora fina isberget....


Nu har jag tagit er tillbaka till år 1912 ( hoppas årtalet stämmer)

Är detta månne slutet för arbetslivet i Motala.... den som lever får se!

Farväl gott folk med vänligaste hälsningar Kolkastarmästare Joacim Carl-Arne Öhrman

5 kommentarer:

Anonym sa...

ar sagt det förr mannen, men jag säger det igen:Snart är motala en vacker död stad- Men jag tycker vi ska spela vidare på tanken om vad man kan gör amed dometic/elux fabriken när de stänger igen--Gå gata med affärer. bargata, inomhus go-cart, bana för speedway. Vi glömmer isbana, för då ska bara det där jävla Ifk ta över allt...

Flickan sa...

Carl-Arne?!! hahahahahaha

Anonym sa...

Haha, bargata vore ju nåt:P

Anonym sa...

Jag tror faktiskt att dom väljer att tömma fabriken ett par dar i veckan för att det ska bli städat där nån gång... då kanske du städar och inte bara raggar... ;)

Anonym sa...

För övrigt anser jag att jag också borde få dom där pengarna dom får om dom tar ledigt alla dom där dagarna...jag har ju fasen vart ledig i flera år!!