söndag 28 september 2008

Hmm

Va trött jag är på poker nu då! Riktig tung svacka nu... Den här bilden är arrangerad för dom där korten lös med sin frånvaro i Septembers version av Vadstena Poker Tour. Fick väl iofs några bra händer men måste citera Pölsa i filmen Smala Sussie som ändå måste vara en av dom bästa svenska filmerna. Han säger " jääla oflyt heele tiin" o så känner jag nu.... men men får vara bra med pokern ett tag nu hoppas jag.
Över till nått helt annat:
Har lärt mig en riktigt bra finsk fras inför kryssningen som går av stapeln om 2 veckor...
Älä valita, laita kansallis puku päälle... vilket betyder "Sluta gnäll o ta på dig folkdräkten" Känns som en riktigt välbehövlig mening i detta sammanhang.. hehe! Nu är det soffan som gäller o filmen "21" som jag hoppas råda bot på Söndagshumöret som inte är på topp direkt..! Vill bara dra på kryssen nu.. 2 långa veckor dit! Hörs snart igen.. hej hopp!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha, vilken underbar finsk fras!! Ska försöka plugga in den nu... :)

Anonym sa...

jag vill inte höra den alls på kryssningen, för då får inte snuff å suss dela hytt=)

Anonym sa...

hehe, bra fras å kunna....verkligen!! Va 21 bra då?? Nu när du fick ett sånt bra tips....

Anonym sa...

bit ihop pöjk. Du leder ju ändå VPTn så här långt.... går alltid upp o ner iofs, men klag int snälle du.... bare o bite ihop. O hittar du nån trevlig finska på kryssningen kan du ju sjunga kontivini för naa vet ja =)

Anonym sa...

Ett litet svar till jöjjes kommentar... Det kan det va värt!! :)