tisdag 12 augusti 2008

Vardagshjälte

Då var det tisdag kväll o 2 arbetsdagar avklarade. O måste säga att orden jag sa om att jag ville tillbaka till jobbet väljer jag att ta tillbaka igen. Det är ruskigt tråkigt i fabriken just nu, det är endast ett fåtal personer som kommit tillbaka då Elux o Dometic fortfarande har semester. Höjdpunkten idag var att det blev strömavbrott då kanske ni förstår hur kul det är där nu. Läste att Svensson blivit hjälte med att rädda en katt så känner att jag måste kontra o säga att jag räddade en groda som kom o studsade i truckgången... eller hoppa kanske det heter =) Var väldigt nära att dräpa den med städmaskinen men tvärnitade o plocka upp den lilla prinsen o gick ut med den o la den vid gräset

Till saken hör dock att jag råkade döda en groda med kvasten idag.. ajaj! 1-1 mellan mig o moder jord! Det var inte meningen. =(

Nu ser man fram mot en 30+30 årsfest på lördag o dagen innan det har jag fattat att halva Motala ska till parken där Takida o Backyard Babies spelar. Är lite sugen måste jag säga men vet ju knappt vad det är för musik. Men lär dock känna en heldel folk där. Annars är det fortfarande Sköna Gröna Grebo som hägrar =) Länk finns här: http://www.skonagronagrebo.se/ Kan man misslyckas där bland alla bönner! haha!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Du missar INTE Takida och backyard ska du ha klart för dig! Det är mina pojkar det =) Puss

Anonym sa...

Du är en sann djurvän du Jocke! Sen att du hade oturen att råka döda en liten groda kan du ju inte rå för...

Anonym sa...

värm du upp till Takida.... så har du lite att jämföra me sen på SGG=). Hoppas de blir lika bra som ifjol, då kommer du INTE bli besviken kan ja lova...=)