onsdag 19 augusti 2009

Glömt bort min vän...

Kom på nu att jag ju faktiskt har en hyffsat populär blogg....hehe! Har inte riktigt kommit igång med det normala livet efter semestern som var fylld med aktiviteter husvagnstrippar o endel rusdrycker.. så den första frågan lyder om nån saknat mitt bloggande över huvud taget?? =)

Ni har ju fått en liten bildserie så ni såg vad jag höll på med på semestern men ska ändå göra en liten lista över höjdpunkterna.
Det började direkt med en vecka i Malung som var helt fantasiskt kul som dom andra 2 åren jag varit där...den stora skillnaden detta år var att jag ju gått en buggkurs o kan några enformiga turer plus att min underbara lilla buggkompis hängde med =) Så tack Anna, Pappa Rikard o Jennie för en jävligt kul vecka!
Vecka 2 bar det iväg till Smögen några dagar med husvagnen o lite annat folk.
Sen resterande 2 veckor var det hemmaplan som gällde med endel fester o annat tjoande. Hann även med att åka till Söderköping o äta en jätteglass...det smakade inte kattpiss =)
Men nu är man tillbaka i allvaret ett tag till... har ingen aning hur länge jag får jobba men minst 6 veckor till iaf! I torsdags sa Chef 1 att hon NÄSTAN kunde lova mig förlängning o sen när jag frågade Chef 2 idag så lät det på honom som att det såg mörkt ut, så det är inget annat än bara vänta o se! Om nån frågade förra måndagen om jag ville vara kvar hade svaret blivit "skitsamma" men nu när jag jobbat nästan 2 veckor så är det klart jag vill ha kvar mitt överbetalda finjobb =)
Men nu efter denna semester som man inte kan kalla hälsosam så har jag kommit igång med motionen skapligt o maten är lite mer hälsosam.. så ölen som förtärdes under dessa 4 veckor ska helt enkelt dunsta ihop med ca 5-8 kilo onödig ballast!
Så den stora frågan just nu är... kommer Jocke få behålla jobbet?? Kommer Jocke kunna gå ner dom 5-8 kilona.....Kommer Jocke bli arbetslös o Motalas mest vältränade alkolist?? Haha! Den spännande fortsättningen fortsätter från o med nu här igen!
Chip o hoj!

7 kommentarer:

anna sa...

haha.. endel festande... ha.. ganska intensivt skulle jag vilja kalla det.. =)
O....
Ja, du kommer gå ner dina kilon! För du har ju världens bästa PT!!
;)

Unknown sa...

Om du får behålla jobbet och om du kommer gå ner dina kilon kan jag tyvärr inte svara på...men en sak är säker: JAG har saknat din blogg!!

Sunset sa...

Hej!! Jag läser endel bloggar i mitt närområde (Motala, Vadstena) jag tycker att din blogg bara handlar om dig och dina pisamma saker du varit med om!!! Du skriver också i ditt senaste inlägg att den är " hyffsat populär" det kan jag tänka mig är bland dina vänner och familj. Vi som är lite mera aktiva och seriösa bloggare tycker detta är trams......

Rikardo Patrese sa...

Klart vi saknar bloggandet.l Alltid kul o läsa dna roliga historier, lr fräna saker du vart mää om. Hade dunte haft denna blogg kunde ju inte läsarna se hur dina polare Crump o Motortord hart o så ju. O för de andra, tack själv min lille unge för den rolia veckan i Malung... Återigen! Går fasen inte att ha tråkigt däruppe =)

Jocke sa...

Haha! Kan inte låta bli att småskratta lite åt dig Sunset.. Vem tycker du jag ska skriva om då?? Vet inte riktigt hur andra tänker o vad andra gör så.. så jag valde helt enkelt o skriva om mig själv o inte Asta från Luleå... Men jag tar till mig av vad du skriver o ska skärpa mig! Tycker oxå det var lite fegt att du som seriös bloggare inte kunde skriva din egen bloggadress?? Keep Reading the crap! Puss!

Sunset sa...

Det är inte så att jag är feg eller inte vågar gå ut med min bloggadress, jag vill bara inte chansa med att dina läsare kommer och kommenterar mina inlägg,tror inte att de är kvalificerade för det!!! PUSS!!!

Jocke sa...

Haha! Oj ett fullblodsproffs har vi med o göra här... fränt du!! Puss